شناسهٔ خبر: 50347565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضمن ارائه اسامی به سازمان ملل؛

حماس خواستار مشارکت کشور‌های عربی برای آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور‌های عربی قول داده اند برای آزادی بازداشت‌شدگان این جنبش در عربستان همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنبش حماس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که از کشور‌های عربی منطقه وعده همکاری برای آزادی زندانیان این جنبش در عربستان  را دریافت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در  چند روز گذشته باسران  تعدادی از کشور‌های منطقه در این زمینه تماس گرفته است.

بنابر این بیانیه، این تماس‌ها شامل مصر، قطر، ترکیه، امارات و سازمان ملل بوده است.

در این بیانیه آمده است که اسماعیل هنیه فهرستی از اسامی تمامی بازداشت شدگان و اطلاعات آن‌ها را به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

هنیه ابراز امیدواری کرد که این پرونده به پایان برسد و همه بازداشت شدگان قبل از اینکه بیماری و وضع نامساعد زندان‌ها باعث آسیب به آن‌ها شود، آزاد شوند.

او با اشاره به اینکه وضعیت سلامتی زندانیان در زندان‌های سعودی بحرانی است، تاکید کرد: «هیچ‌کس دوست ندارد که یک شهروند فلسطینی در زندان عربستان سعودی جان خود را از دست بدهد.»

بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی مقیم عربستان از جمله محمد الخضری، نماینده سابق جنبش حماس در این کشور در فوریه ۲۰۱۹ به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین بازداشت و زندانی شدند. اتهامی که افراد بازداشت شده آن را به طور کلی تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما