شناسهٔ خبر: 50346740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تاکید دادستان کرمانشاه بر ساماندهی افراد بی‌خانمان

دادستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه افراد بی‌خانمان و بی‌پناه در فصل سرما رها نشوند، گفت: دستگاه‌های مربوطه راه‌اندازی گرمخانه‌ها در دستور کار قرار دهند.

صاحب‌خبر -

شهرام کرمی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به برگزاری نشستی با هدف رفع مشکل کارتن‌خواب‌ها در فصل زمستان با حضور دستگاه‌های متولی افزود: در این فصل افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب دچار مشکلاتی می‌شوند و احتمال خطرات جانی برای آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید برای جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپرست طی ۱۰روز آینده گرمخانه اجلالیه را تجهیز و راه‌اندازی کنند، گفت: همچنین اداره بهزیستی هم باید به ساخت ۲گرمخانه با ظرفیت ۶۰نفر برای مردان در خیابان اربابی و ۲۰نفر برای زنان در محله آقاجان اقدام کند.

دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد بی‌سرپناه از وجود گرمخانه‌ها در شهر بی‌اطلاع هستند، گفت: برای این منظور شهرداری اکیپ‌های جمع‌آوری افراد بی‌خانمان را راه‌اندازی و آنها را به گرمخانه‌ها ارجاع دهد.  

کرمی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری افراد بی‌خانمان نیازمند همراهی نیروی انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی افراد بی‌خانمان را در کلانتری‌ها تجمیع و از طریق شهرداری یا اورژانس اجتماعی آنها را به گرمخانه‌ها منتقل کنند.  

دادستان کرمانشاه گفت: از آنجایی که افراد بی‌سرپرست و کارتن‌خواب به فضای مجازی و رسانه‌های جمعی دسترسی ندارند، شهرداری کرمانشاه با نصب بنر در نقاط مختلف شهر، آدرس گرمخانه‌ها را اطلاع‌رسانی کند.  

وی به مشکلات مالی دستگاه‌های متولی برای تجهیز مناسبت‌تر گرمخانه‌ها و ارائه خدمات بهتر هم اشاره کرد و گفت: از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌خواهیم از گرمخانه‌ها حمایت مالی داشته باشد.  

کرمی اضافه کرد: مدیریت مرکز بهداشت کرمانشاه نظارت ویژه بر وضعیت بهداشتی گرمخانه‌ها به‌ویژه از حیث کرونا را در دستور کار قرار دهد و با بازدید مستمر و معرفی نیازهای بهداشتی به مراکز متولی، در صورت امکان نسبت به واکسیناسیون بیماری کرونا برای افراد ساکن اقدام داشته باشد.  

وی در پایان متذکر شد که نماینده دادستان از نحوه ارائه خدمات و امکانات و تجهیزات در گرمخانه‌ها بازرسی مستمر خواهد شد.

نظر شما