شناسهٔ خبر: 50346600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یک مهمانی خانوادگی هنری در پل طبیعت / عکس

ایسنا نوشت: یکشنبه ـ دوم آبان ماه ـ در صبح یک روز پاییزی، پل طبیعت فضایی فرهنگی ـ هنری را تجربه کرد. این مکان امروز میزبان هنرمندان خوشنویسی بود که به میان مردم آمدند تا با حضور در کنار آنها، آثارشان را خلق و عرضه کنند.

صاحب‌خبر -

هنر خوشنویسی و نقاشی‌خط از شاخه‌های هنری است که امروزه به دلایل مختلفی مهجور مانده و کمتر رویداد و نمایشگاهی در این حوزه برگزار می‌شود.

امروز اما به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، شرکت نوسازی عباس آباد در پل طبیعت رویدادی را در ادامه «عصرانه‌های کاریکاتور» برگزار کرد که باعث شد تا این حوزه کمی از سایه خارج شده و دوباره در میان مردم جان تازه‌ای بگیرد.

در این رویداد که از ساعت ۱۰ صبح در پل طبیعت شروع شده است، نزدیک به ۵۰ هنرمند خوشنویس حضور دارند و در فضایی باز مشغول به خلق اثری با موضوع حضرت رسول اکرم(ص) هستند.

اگرچه که با توجه به شرایط کرونایی انتظار نمی‌رفت که استقبال از این رویداد توسط مردم زیاد باشد اما با توجه به فضای باز پل تعداد قابل توجهی از مردم با توجه به فضای محدود روی پل، برای بازدید از این رویداد حاضر بودند و از اساتید و آثارشان نیز فیلم و عکس تهیه کردند.

یک مهمانی خانوادگی هنری در پل طبیعت / عکس

هنرمندان این رویداد باید هرکدام طرحی را در حوزه خوشنویسی و یا نقاشی‌خط با موضوع حضرت رسول اکرم(ص) طراحی کنند و تا ساعت ۱۵ آن را تحویل شرکت نوسازی عباس آباد دهند. در نهایت داوران این آثار را مشاهده کرده و رأی‌گیری می‌کنند. نفر برتر این رویداد نیز در آخر به عنوان جایزه کارت هدیه دریافت خواهد کرد.

محمدرضا جوادی‌نصب یکی از اساتید این رویداد گفت: «۷۰ تا ۸۰ درصد آثار بداهه هستند. اساتید بوم سفید را گرفته‌اند و در حال کار کردن هستند.»

اسرافیل شیرچی، برگزارکننده این رویداد فرهنگی ـ هنری نیز ضمن اشاره به استقبال خوبی که از این رویداد صورت گرفته است، گفت: «من احساس می‌کنم استقبال مردم از این رویداد نشانه درستی این کار و راه است. این یک مهمانی خانوادگی هنری است برای مردم تا بیایند و با این هنر آشنا شوند و آن را بپراکنند.»

۵۸۵۸

نظر شما