شناسهٔ خبر: 50344482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

سربلندی کشور‌های اسلامی در گرو وجود وحدت است

شاهرودی گفت: راه سعادت مسلمانان پیروی از توصیه‌های قرآن و پیامبر (ص) است و سربلندی و عزت کشور‌های اسلامی در گرو وجود وحدت و تقویت آن بین تسنن و تشیع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در جشن ولادت پیامبر اسلام (ص) در مسجدالحسین (ع) شهر بیجار ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: دشمنان اسلام دائم به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف بین کشور‌های اسلامی هستند و وظیفه مسلمانان است که هوشیار باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.

او اضافه کرد: دشمنان قصد داشتند روایت‌های مختلف اهل سنت و تشیع درباره روز ولادت پیامبر اکرم (ص) را دستمایه‌ای برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان قرار دهند که با تدبیر امام خمینی (ره) و نامگذاری هفته وحدت، این توطئه خنثی و به جشن دوستی و محبت تبدیل شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هفته وحدت به عنوان میراث ماندگار امام راحل، فرصت مناسبی برای تقویت برادری، اتحاد و مودت بین مسلمانان است و باید این وحدت هر روز پررنگ‌تر شود.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: پیامبر اسلام دو میراث ارزشمند، یعنی قرآن و اهل بیت را به عنوان امانت برای امت اسلامی به جا گذاشت که اگر از آن‌ها پبروی کنیم، بیراهه نخواهیم رفت و دچار تفرقه نمی‌شویم.

او با بیان اینکه خداوند به پیامبر اسلام کوثر هدیه داد و نسل کوثر، نوری دارد که از نور الهی سر چمشه گرفته و قلب‌ها را به سمت خود جذب می‌کند، افزود: آن نور مقدس، اهل بیت و ائمه اطهار هستند که باید آنان را الگو و سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قرآن هم حجت پیامبر است و هم سنت ایشان، بنابراین سعادت دنیوی و اخروی بشریت به ویژه مسلمانان در گرو عمل به آموزه‌های قرآن کریم است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اگر کسی اهل بیت را بشناسد، از مرگ هراسی ندارد، یادآور شد: یاران امام حسین علیه السلام را در کربلا ببینید، مرگ را به وضوح می‌دیدند، اما دوستی با کوثر الهی را ترک نکردند.

در این مراسم که با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار شد، شاعران و مولودی خوانان در مدح پیامبر اسلام و امام صادق (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر (ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

برچسب‌ها:

نظر شما