شناسهٔ خبر: 50344026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظر ناظران بین‌المللی در مورد روند انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

رئیس گروه ناظران مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان با نظم و ترتیب و کاملاً شفاف در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دانیلا دی ریدر»رئیس گروه ناظران مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان با نظم و ترتیب و کاملاً شفاف در حال برگزاری است.

وی افزود: ما می بینیم که تمام نمایندگان پنج احزاب سیاسی در حوزه های اخذ رای حضور دارند و می توانند روند رای‌گیری را مشاهده کنند.

«ریدر» همچنین اعلام کرد: ناظران ما به 42 گروه تقسیم شده و هر گروه باید حد اقل از 10 حوزه اخذ رای بازدید کند. آنها دو روز است که در شهرهای مختلف این کشور فعالیت می کنند.  

هم اکنون بیش از 64 هزار و 500 نفر ناظر داخلی و 970 نفر ناظر بین المللی از 50 کشور جهان از جمله کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری اسلامی بر انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان نظارت می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان را حدود 1 هزار و 700 نفر روزنامه نگار از جمله 233 نفر نماینده رسانه های گروهی خارجی پوشش می دهند.

کارمندان وزارت کشور، گارد ملی و خدمات امنیت دولتی امنیت را در انتخابات ریاست جمهوری تامین می کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما