شناسهٔ خبر: 50343150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یونما:

برای حل مشکلات اقتصادی افغانستان با طالبان همکاری می کنیم

دیبورا لاینز نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با معاون رئیس الوزرای طالبان گفته که در قسمت حل مشکلات اقتصادی و بانکی با افغانستان همکاری می‌‎کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ای در صفحه تویترش از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون دوم رئیس الوزراء با دیبورا لاینز نماینده یونما در ارگ خبر داده است.

مولوی عبدالسلام حنفی در این دیدار گفته است:"ما مصمم هستیم تا با جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری و تفاهم داشته باشیم".

وی با بیان اینکه طالبان سهولت‌های لازم و امنیت را به ادارات سازمان ملل متحد در افغانستان فراهم ساخته و از مشوره‌های مفید و مثبت این نهاد استقبال می‌نماید گفته است:" ما از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی می خواهیم که حکومت جدید افغانستان به ویژه سیستم بانکی آن را تقویت نماید تا همکاری ما با جهان بیشتر شود".

معاون رئیس الوزراء اولویت کاری حکومت را تامین حقوق و امنیت شهروندان افغانستان خوانده و تاکید کرده است که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان برعلیه امنیت دیگران استفاده کند.

مولوی حنفی گفته که حکومت طالبان در زمینه کنترل مواد مخدر مصمم بوده و از سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی نیز می خواهد که بدیل معیشت مناسب را برای دهاقین افغان فراهم سازند.

مجاهد افزود: دیبورا لاینز نماینده یونما در مورد سفر قریب الوقوعش به آمریکا و فعالیت های سازمان ملل متحد در افغانستان معلومات ارائه کرده و گفته است که ما در زمینه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و حل مشکلات اقتصادی و بانکی در همکاری نزدیک با حکومت جدید  تلاش می کنیم.

پس از سقوط حکومت پیشین و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان این کشور نه تنها با بحران بشری روبرو شده بلکه مسدود شدن بیش از 9 میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا وضعیت نا بسامان اقتصادی کشور را آشفته‌تر ساخته است.

انتهای پیام/

نظر شما