شناسهٔ خبر: 50342997 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمد بیشترین فراوانی میان نام نوزادان پسر بوشهری دارد

مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: نام‌های محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد و علی با ۱۱۳ مورد، بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر متولد شده در نیمه نخست امسال داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: نام‌های محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد، علی با ۱۱۳ مورد، امیرعلی با ۸۹ مورد و امیرحسین با ۷۶ مورد دارای بیشترین فراوانی میان نوزادان پسر در نیمه نخست امسال هستند.

او افزود: در میان نوزادان دختر نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا بیشترین فروانی نام در استان را در ۶ ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند که برای نام فاطمه ۲۰۹ مورد، زهرا ۹۱ مورد، زینب ۷۹ مورد، رستا ۷۳ مورد و فاطمه زهرا ۴۹ مورد ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت ۶ هزارو ۸۷۸ ولادت در ۶ ماه امسال در استان خبر داد و بیان کرد: طی این مدت در هر شبانه روز به طور متوسط ۳۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

اسکندر پاسالار با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال ۶ هزار و ۸۷۸ ولادت در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در این مدت شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی ثبت ولادت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال در استان بودیم.

او ادامه داد: از کل ولادت‌های ثبت شده ۳ هزار و ۵۳۱ نفر پسر و ۳ هزارو ۳۴۷ نفر دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در کشور ۲۹.۴ سال و در استان ۲۹.۸ سال است که شهرستان جم با میانگین سن ۳۰.۳ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۵ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید

پاسالار افزود: ۴۲ درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین، ۳۰.۳ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲۶.۲ درصد در بیشتر از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین متولد شده‌اند.

او با اعلام اینکه در این مدت تعداد ۱۰۸ واقعه دو قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: شهرستان‌های بوشهر با ۴۰ واقعه و دشتستان با ۲۵ واقعه بیشترین تعداد دوقلوزایی را داشته و همچنین یک واقعه سه قلوزایی نیز در این مدت در بوشهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما