شناسهٔ خبر: 50342942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افسر صهیونیست: صهیونیست‌ها دیگر تحمل خسارات جنگ با غزه را ندارند

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی گفت که صهیونیست‌ها تغییر کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند خسارات جنگ‌ها، به ویژه تلفات انسانی جنگ با غزه را تحمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، یوئل استریک، فرمانده نیروهای پیاده نظام ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با کانال ۱۳ این رژیم اذعان کرد که صهیونیست‌ها دیگر تحمل خسارات جنگ با غزه را ندارند.

استریک در مصاحبه خود گفت: «ماهیت جنگ‌ها در سال‌های اخیر تغییر نکرده است، اما جامعه اسرائیل تغییر کرده است. جامعه ما دیگر نمی‌تواند خسارات جنگ ها، به ویژه تلفات انسانی جنگ با غزه را تحمل کند.»

او در ادامه اظهار داشت: «ارتش طبق ادعای خود همچنان آماده انجام عملیات زمینی در هر نبردی در آینده است. اما با توجه به کاهش قدرت نیرو‌های پیاده نظام ارتش و تمایل نداشتن آن‌ها به مداخله در رویارویی اخیر با غزه، تا زمانی که مقامات سیاسی تصمیم قاطعی برای پایان دادن به  حضور حماس نگیرند، تهاجم زمینی گسترده به نوار غزه را شاهد نخواهیم بود.»

این افسر صهیونیست در ادامه افزود: «تا زمانی که چنین تصمیمی گرفته نشود، عملیات نظامی بیشتری در غزه انجام خواهد شد که فقط محدود به حملات هوایی خواهد بود.»

افسر ارشد رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام این که باور رایج در میان صهیونیست‌ها این است که سطح سیاسی در نبرد‌های غزه چندان به نیروهای پیاده نظام‌ وابسته نیست و می‌توان حملات هوایی که با هواپیما‌ها بدون ترس از تلفات یا هواپیما ربایی صورت می گیرد را جایگزین نبرد زمینی کرد و مدعی شد: «نابود کردن  حماس از طریق حملات هوا تنها در زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که همراه با حمله زمینی باشد.»

در درگیری اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطینی در غزه که ۱۲ روز به طول انجامید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی را به دلیل تبعات این درگیری مجبور به پذیرش آتش بس کرد. با وجود خسارات بسیار به غزه اما پیروز این نبرد نیرو‌های مقاومت مردمی فلسطین بودند.

انتهای پیام/

نظر شما