شناسهٔ خبر: 50342550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

توسعه گردشگری منجر به بهبود اقتصاد ملی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: توسعه گردشگری اصفهان پیشران توسعه این حوزه در شهرهای اطراف نیز بوده و با توسعه این حوزه می‌توان اقتصاد ملی را نیز بهبود بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی داستان‌های ناگفته اصفهان که شامگاه شنبه در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان پس از آنکه پارادایم گذار از اتاق نسل اول به نسل سوم را در تسهیل کرد، تلاش کرده از اتاقی که صرفاً به موضوعات گفتگو و دادگری و تعامل دو سویه با ارکان حاکمیت، همچنین تعامل با طرف‌های تجاری در عرصه بین‌المللی می‌پردازد، به اتاق نسل دو تبدیل شده و شبکه‌سازی بین اعضا و رونق کسب و کار آن‌ها را در دستور کار قرار دهد.
گذر از نسل اول اتاق‌های بازرگانی به نسل سوم آن در اصفهان
وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان به این کار نیز اکتفا نکرده و به دنبال تبدیل شدن به اتاق نسل سه است که مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌هایی که به بهبود وضعیت جامعه کمک می‌کند را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: معمار این تعریف در کشور، اتاق بازرگانی اصفهان بوده و امروز این موضوع به عنوان پارادایم و گفتمانی که در اتاق‌های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته، تبدیل شده است. به طوری که همه اتاق‌های بازرگانی گذار به نسل سوم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

گلشیرازی اضافه کرد: اتاق‌های نسل اول به عنوان مشاور عمل کرده و در تصمیم‌سازی، اثرگذاری بر ارکان تصمیم‌گیر و مشاور قوای سه گانه، تأثیر گذار بودند، اما اتاق‌های نسل دو نیز توسعه و رونق اعضا خود را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه در اتاق‌های نسل دو نیز نگاه به اتاق‌های بازرگانی، صنفی و اقتصادی است، ادامه داد: در اتاق اصفهان نیز شتابدهنده‌های صادراتی، الکترونیک، و فروش و بازاریابی، همچنین سرای نوآوری از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: آئین فارغ‌التحصیلی اولین دوره شتابدهنده‌های صادراتی اصفهان که در ۱۸ ماه گذشته در اتاق اصفهان پذیرفته شده و در قالب ۱۲ تیم شروع به فعالیت کردند، در هفته جاری برگزار و این افراد به عنوان بنگاه‌های اقتصادی معرفی خواهند شد.
توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در نسل سوم اتاق‌های بازرگانی
گلشیرازی اضافه کرد: در نسل سوم اتاق‌های بازرگانی، علاوه بر توجه به اعضا و حوزه اقتصاد، بهبود کیفیت زندگی مردم با توجه به مسئولیت اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین جهت در اتاق بازرگانی اصفهان موضوعاتی در قالب سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در استان مورد توجه قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به مشارکت و همکاری در پروژه‌هایی از جمله شرکت نمایشگا‌های بین‌المللی و یا خط انتقال آب خلیج فارس و پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، مطالبه‌گر، پیگیر و در مواردی سرمایه‌گذار این پروژه‌ها بوده تا بتواند به عنوان عامل محرک در این بین نقش ایفا کند به طوری که تمام آحاد جامعه از این موضوع بهره برده امید، سرزندگی و همگرایی در جامعه با نگاه اقتصادی مسئولیت‌گرا بیش از پیش در آن‌ها ایجاد شود.
توجه و نقش ویژه اتاق اصفهان در مقابله با کرونا
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: نقش اتاق بازرگانی در دو سال گذشته در مقابله با پاندمی کرونا به عنوان بزرگترین نهاد حمایت کننده قابل مشاهده بودی به طوری نه در قالب شعار بلکه در عمل این حوزه را مورد توجه قرار داد.

گلشیرازی اضافه کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در همین مسیر، توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشت، برای کودکان، دانشجویان، شرکت‌هایی که تقاضای شروع به فعالیت دارند، شرکت‌های کوچک و متوسط و هلدینگ‌های بزرگ در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شد تا از انرژی آن‌ها برای تأثیرگذاری در اقتصاد استان استفاده شود.

گردشگری اولویت استان اصفهان در اسناد بالادستی است

وی ادامه داد: گردشگری در اسناد بالادستی ملی و استانی به عنوان اولویت اول برای اصفهان تعریف شده که باید به برنامه منسجم اقتصادی تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره اقداماتی که در راستای گسترش صنعت گردشگری در استان انجام شده است، گفت: اتاق بازرگانی از چندین سال قبل، کمیسیون گردشگری خود را تشکیل داد و در طی این سال‌های تعریف برند گردشگری در دستور کار قرار داده شد که منجر به تسهیلگری در راستای حرکت گردشگری در استان بود و قرار شد شرکت توسعه گردشگری با مشارکت فعالان این عرصه و تسهیلگری اتاق شکل گیرد.
افزایش درآمد سرانه مردم اصفهان با توسعه گردشگری
گلشیرازی اضافه کرد: نتیجه همه این اقدامات منجر می‌شد که درآمد سرانه مردم اصفهان حاصل از گردشگری افزایش یابد، البته این برنامه به دلیل مواجهه با شیوع ویروس کرونا فعلاً متوقف شده است.
عدالت و محرومیت‌زدایی در گرو توجه به گردشگری است
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در جامعه عدالت اجتماعی گسترش یافته، محرومیت‌زدایی انجام شده و لایه‌های زیرین جامعه منتفع شده و روش سریعی برای کسب درآمد آن‌ها یافت، قطعاً باید به حوزه گردشگری توجه کنیم.
تشکیل شرکت توسعه گردشگری در اصفهان
وی ادامه داد: شرکت توسعه گردشگری در اصفهان شکل گرفته تا بتواند نقش شتاب‌دهنگی در این حوزه را رقم بزند. توسعه گردشگری اصفهان پیشران توسعه این حوزه در شهر‌های اطراف نیز بوده و با توسعه این حوزه می‌توان اقتصاد ملی را نیز بهبود بخشید.

انتهای پیام

نظر شما