شناسهٔ خبر: 50342395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به شهرک‌سازی‌های جدید

ترکیه: جهان برای تضمین حقوق مردم فلسطین اقدام کند

سپیده حسینی

ترکیه طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت با ساخت ۳۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف اسرائیلی در کرانه باختری طی هفته جاری را محکوم می‌کنیم.

همچنین این وزارتخانه تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت‌های حقوق بشری در اراضی اشغالی با گنجاندن شش سازمان حقوق بشری فلسطین در لیست تشکل‌های تروریستی را در تعارض با حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانست.

این وزارتخانه در ادامه بر لزوم پایان یافتن سیاست‌های یک‌جانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله گسترش شهرک‌هایی که به راه‌حل "دو کشوری"، به عنوان تنها گزینه موجود برای سازشی عادلانه، دائمی و همه جانبه برای فلسطین ضربه می‌زنند، تاکید کرد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه بیانیه خود از جامعه جهانی خواست اقداماتی را برای تضمین حمایت از اراضی فلسطینی‌ها و حقوق مردم آن در پیش بگیرد تا صلح و ثبات دائمی در منطقه برای بلند مدت برقرار شود.

مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند ساخت بیش از ۳۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را تصویب کنند.

روزنامه اورشلیم پست نیز روز جمعه نوشت، شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی وابسته به اداره امور مدنی (شاخه وزارت جنگ این رژیم در اراضی فلسطینی) چهارشنبه برای تصویب ساخت این واحدها تشکیل جلسه می‌دهد.

جنبش حقوقی "صلح اکنون" از وجود حدود ۶۶۶ هزار شهرک‌نشین و ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ کانون شهرک‌نشینی بدون مجوز در کرانه باختری از جمله قدس شرقی خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما