شناسهٔ خبر: 50342191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رحیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولیدکنندگان درب و پنجره امسال گرفتار قطع برق شدند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت درب و پنجره آهنی نسبت به سال گذشته افزایش پنجاه درصدی را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

محمد رحیمی رئیس اتحادیه در و پنجره آهنی ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش مواد اولیه مثل آهن، پروفیل و ورق که در ساخت سازه اصلی استفاده می‌شود و همچنین نبود ثبات در بخش قیمت ها، قیمت درب و پنجره آهنی نسبت به سال گذشته افزایش پنجاه درصدی را تجربه کرده است.

رحیمی ادامه داد: البته به نظر من افزایش قیمت کم بوده است، چرا که مواد اولیه و هم دستمزد کارگر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است..

او افزود: نبود امنیت در صنف درب و پنجره به وضوح دیده می‌شود، به طوری که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای بالا و پایین می‌شوند؛ مانند قیمت آهن و پروفیل که هر روز تقریبا تغییر را تجربه می کنند و این موضوع ثبات را از بازار ما می‌گیرد.

رئیس اتحادیه درب و پنجره ساختمان ادامه داد: در حال حاضر بازار درب و پنجره آهنی ساختمان بسیار راکد است و  شهرک‌های صنعتی نیز تولیدشان ضعیف است. دلیل آن نیز بی اعتمادی به بازار است به طوری که کارگاه اگر ماده اولیه خود را فرآوری نکند، ضرر کمتری را متحمل خواهد شد.

رحیمی گفت: قیمت پروفیل در سال گذشته در مهرماه قیمتی حدود ۲۰ هزار تومان داشت که امسال این قیمت به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه درب و پنجره آهنی اضافه کرد: بیشترین خواسته ما ایجاد ثبات در قیمت هاست تا شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی بتوانند با توجه به این قیمت‌ها بازار را پیش بینی کنند و این عامل باعث می شود که به طور جدی در قیمت‌ها تحول ایجاد شود و افزایش  قیمت‌های ناچیزی را داشته باشیم، چه بسا اینکه قیمت‌ها با افزایش تولید کاهش هم پیدا می کنند.

او در پایان گفت: مورد دیگری که شهرک‌های صنعتی و فعال ما در این زمینه ضربه خوردند، قطعی برق بوده است که به طور جدی آن‌ها را متضرر کرده است و بسیاری از این واحد‌ها دستگاه‌های خود را از دست داده اند و متاسفانه هیچ نهادی هم پاسخگو نیست و خود شرکت توانیر هم منتظر برگزاری مزایده و انتخاب بیمه گر هستند، اما برخی از شرکت‌های ما در همین گیر و دار ورشکسته شده اند و مجبور به تعدیل نیرو و در نهایت اعلام ورشکستگی شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما