شناسهٔ خبر: 50341967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سیلی یکی از کارکنان سپاه به استاندار جدید / کنایه اولیانوف به امیرعبداللهیان درباره مذاکرات / دختر آیت‌الله مهدوی‌کنی: پدرم می‌گفت چلوکباب را هم برای خدا بخورید / موافقت پوتین با ادامه حملات اسرائیل در سوریه

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سیلی یکی از کارکنان سپاه به استاندار جدید
در آیین معارفه زین‌العابدین خرم رضوی استاندار آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکت کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی زد. استاندار آذربایجان‌ شرقی هم در واکنش گفت در سوریه، هر روز ۱۰ بار زیر شلاق دشمن می‌رفتیم. او گفت: ضارب را در صف همان دشمن می‌دانیم. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز هم دستور فوری برای بررسی حادثه را صادر کرد. بابک محبوب علیلو اعلام کرد: هویت شخص ضارب مشخص شده است. در همین زمینه ایرنا نوشت: گفته می شود فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از کارکنان سپاه عاشوراست و بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

موافقت پوتین با ادامه حملات اسرائیل در سوریه
زیف الکین مقام ارشد اسرائیلی که در مذاکرات سوچی حضور داشت، می‌گوید پوتین و بنت تصمیم گرفتند مکانیسم موسوم به عدم منازعه را حفظ کنند که به اسرائیل اجازه می‌دهد به حملات خود به سوریه بدون واکنشی از سوی روسیه ادامه دهد.

واکنش شمخانی به اظهارات اردوغان
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توییترش نوشت: بزرگ‌نمایی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی توسط حاکمی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارد، نشانه قدرت است یا مسلمانی؟! ترس از اقوام، سهم حکومتی است که با داغ و درفش با آنان روبرو می‌شود نه ایران که گلستانی از اقوام است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره تحرکات نظامی ایران در مرز نخجوان و روابط اسرائیل-آذربایجان و احتمال بالاگرفتن تنش گفته بود: شخصا چنین توقعی ندارم. ایران به دلیل روابط آذربایجان و اسرائیل، به تقابل با آذربایجان نمی‌پردازد. شمار شهروندان ترک‌ در ایران معلوم است و دولت این کشور هم این را در نظر دارد. این کار ساده‌ای نیست. رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اقدامی که صورت گرفته اشتباه بود اما به نظر می‌رسد که دولت جدید ایران تنش را ادامه نخواهد داد.

اولین مصاحبه همسر سید مصطفی خمینی: آقا مصطفی مدرن و امروزی بود
معصومه حائری همسر سید مصطفی خمینی در اولین مصاحبه خود گفته است: «آقا مصطفی مثل بقیه آخوندها و روحانیون نبود و خیلی مدرن و امروزی بود و مثل برخی از روحانیون در خیلی از مسائل و موضوعات از جمله حجاب، سختگیری نمی‌کرد و به من نمی‌گفت این جوری رو بگیر و یا آن‌گونه که در میان زنان نجف، به‌خصوص زن‌های روحانیون متداول و متعارف بود، از من نمی‌خواست مثل آن‌ها پوشیه بزنم؛ ولی دیگران در این زمینه سختگیری می‌کردند و اگر بدون پوشیه بیرون می‌آمدیم، به امام خبر و گزارش می‌دادند.»

دختر آیت‌الله مهدوی‌کنی: پدرم می‌گفت چلوکباب را هم برای خدا بخورید
مریم مهدوی کنی فرزند مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی فردی معتدل و منصف به تمام معنا بود و براساس حق عمل می‌کرد. برای او جناح، چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب مهم نبود، چون ملاک و معیارشان حق بود، همه اقدامات‌ خود را با انگیزه الهی و براساس حق انجام می‌داد، شاید این عبارت را از خودشان زیاد شنیده باشید که می‌گفتند "اگر چلوکباب هم می‌خورید برای خدا بخورید تا توان کار کردن برای خدا را داشته باشید"

دستور اردوغان: اخراج سفیر ده کشور از جمله فرانسه و امریکا از ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت به وزارت خارجه دستور داده است که ۱۰ سفیر کشور‌های غربی را به دلیل درخواست آزادی عثمان کاوالا، "عنصر نامطلوب" اعلام کند. او در تشویق جمعیت حاضر در شهر اسکی‌شهر در شمال غرب کشور گفت: "آن‌ها ترکیه را خواهند شناخت و درک خواهند کرد. روزی که ترکیه را نشناسند و درک نکنند، باید کشور را ترک کنند. " سفیران کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ، سوئد، فنلاند، نیوزلند و ایالات متحده در بیانیه مشترکی در 18 اکتبر، خواستار حل و فصل عادلانه و سریع پرونده کاوالا و آزادی فوری او شدند و وزارت خارجه ترکیه این سفیران را احضار کرد و بیانیه آنان را غیرمسئولانه خواند.

کنایه اولیانوف به امیرعبداللهیان درباره مذاکرات
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس و مذاکره کننده ارشد مسکو در مذاکرات وین در توئیتی به اظهارات امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران مبنی بر از سرگیری مذاکرات احیای برجام «به زودی » واکنش نشان داد. اولیانوف در توئیتی کنایه آمیز نوشت: «بزودی»؛ کسی می داند این واژه به صورت عملی به چه معناست؟

فوت ۱۲۴ نفر دیگر با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر رسید. همچنین ۱۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۲ نفر رسید.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما