شناسهٔ خبر: 50341745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهیدمحمودرضا شیراوند: شهادت عین عبادت است و اطاعت از ولایت

شهید محمودرضا شیراوند در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است «شهادت عین عبادت است و عین اطاعت ولایت، شهید با خون خویش امضا می‌کند اصول دین و فروع دین و سایر مسائل را».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

۳۰۲۴/ تبرک لحظاتمان با شهید محمودرضا شیراوند

بسم الله الرحمن الرحیم

رسولان الهى و ائمه معصومین و علما راستین در طول تاریخ در دفاع از دین همیشه موضع داشتند و در این راه سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و شهید شدند، هر شیعه و پیرو على(ع) باید موضعى چنین داشته باشد.

 و ما امروز امام عزیز را داریم این نعمت عظماى الهى را، موضعش را شناخته‌ایم و راهش را؛ همه باید حول محور اسلام پیش رویم، تاریخ خونبار اسلام و شیعه نشانگر آن است که بانیان، پاسداران و مدافعان مرزهای انسانیت و اسلام و تشیع در موضعى مشخص حرکت کرده و جان را در این راه باخته‌اند و صفحات تاریخ را رنگین کرده و شهید شده‌اند.

شهادت قابل توصیف و درک نیست مگر در درجه اول آن براى شهید و دوم براى شهداى زنده، آنانى که درک کرده‌اند و عاشق الله شده‌اند و متحیر شده‌اند که چه کنند حتى بالاتر از شهادت اگر بود می‌کردند در حالی که نیست.

خدا امام عزیز این یادگار شیعه بودن و شیعه زیستن و نمونه عینى مکتب اسلام را به برکت وجود مولا صاحب الزمان(عج) پاینده بدارد که چه حماسه‌اى آفرید و شیوه به یقین رسیدن و توحید عملى را به ما آموخت.

خدایا چقدر دعا کردم لحظه مرگ مرا شهادت قرار ده قسم به تو که برایم شهادت از نوشیدن جرعه‌اى آب راحت‌تر است، شهادت عین عبادت است و عین اطاعت ولایت، شهید با خون خویش امضا می‌کند اصول دین و فروع دین و سایر مسائل را.

و اما از امام دست برندارید که او یک فرد عادى نیست و کلامش به طور قطع و یقین با منبع غیب متصل است و این را نمی‌فهمند مگر صادقان  و پاکدلان.

به خدا سوگند که احساس شرم بزرگى می‌کنیم که براى اسلام هیچ نکرده‌ایم، امام بود که با رهبری‌اش ما را بیدار ساخت؛ قدرى به عقب برگردید ببینید در چه لجنزارى زندگى می‌کردیم که امام مانند دریاى عظیمى ما را شست و تزکیه کرد؛ امام زارع و باغبانى بود که با ابزار خویش (اسلام عزیز و قرآن و حدیث) ما را که زمین شوره‌زارى بودیم تزکیه کرد.

سرانجام آمدیم به راه درست؛ به راه الله که همه چیز از اوست و این نیروى اوست مى‌جنگد و ما جان بی‌ارزشی داریم که امیدوارم به حق خون مقدس سیدالشهدا حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و به حق زحماتى که رسول اکرم(ص) در راه دین اسلام کشیدند، پرچم اسلام با یاری امام به دست تواناى رزمندگان اسلام در جهان به اهتزاز درآید، امیدوارم خدا علماى عزیز را به سلامت بدارد و شهادت را از ما قبول کند.

انتهای پیام/ 89001

نظر شما