شناسهٔ خبر: 50341588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراکز عرضه در خراسان جنوبی قیمت مرغ را زودتر از ابلاغ قیمت‌ها گران می‌کنند

گروه استان‌ها- در حالی از روز شنبه اول آبان شاهد افزایش قیمت مرغ به صورت کشوری هستیم که مسئولان جهاد کشاورزی می‌گویند درست است قیمت افزایش یافته اما تا این لحظه قیمت جدید برای ما ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خبر از گرانی است سریال تلخ و غم انگیزی که بارها از آن نوشتیم و منعکس کردیم و برخی‌ هم از این وضعیت ماهی می‌گیرند و بر طبل گرانی محصولات خود می‌کوبند.

در هفته‌های اخیر بود که خبر کوتاه اما تلخ گرانی تخم مرغ منعکس شد خبری که برای بسیاری از مردم جامعه سخت و ناگوار بود چرا که مردم در استان خراسان جنوبی خود در قطب تولید این محصول است اما وقتی کشوری گران می‌شود مردم در خراسان جنوبی هم باید آن محصول را با نرخ گران خریداری کنند.

گرانی‌ها به تخم مرغ ختم نشد، همین امروز بود که از طریق رسانه ملی خبر افزایش قیمت مرغ اعلام شد اما همین که افزایش قیمت مرغ پخش شد فاصله‌ای نشد که مراکز عرضه مرغ در خراسان جنوبی هم قیمت‌های پشت ویترین خود را پاک کرده و قیمت 29 هزار تومان در برخی‌ها هم 31 هزار تومان را درج کردند و با نصب و تغییر  قیمت‌های جدید، عابران پیاده و مردم که برای خرید این محصول مراجعه می‌کردند با دیدن قیمت شوک بزرگی به آنها وارد شده و برخی‌ از خرید مرغ منصرف شدند.

برخی‌ هم نسبت به افزایش یک باره این محصول گلایه‌مند بودند چرا که معتقدند در خراسان جنوبی که قطب تولید مرغ و تخم است نباید قیمت این کالای پروتئینی افزایش یابد.

گوشت سفید که تاکنون جایگزین مناسبی به جای گوشت قرمز بوده است گویا در بازار رقابت افزایش قیمت‌ها حضور یافته تا عقب نماند و این در حالی است که قیمت مرغ بهار امسال افزایش قیمت یافت هر چند برای محاسبه قیمت واقعی ابتدا باید برآورد قیمت تمام‌ شده تولید مرغ گوشتی در  مرغداری‌های کشور وجود داشته باشد.

اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذاری بر قیمت گوشت مرغ خوراک و دان مرغ است حال یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است استان خراسان جنوبی با وجود اینکه یکی از قطب‌های تولید مرغ است چرا باید به یک باره قیمت مرغ از 24900 به 29 و در برخی مراکز به 31 هزار تومان برسد؟

ملایی با بیان اینکه چرا خبری از نظارت مسئولان بر قیمت‌ها نیست افزود: هر گاه در رسانه ملی خبری مبنی بر افزایش قیمت‌ها اعلام می‌شود در گام نخست در خراسان جنوبی اعمال می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از افزایش قیمت مرغ به صورت کشوری از روز شنبه خبر داد و گفت: گویا از روز شنبه اول آبان‌ماه قیمت مرغ به صورت کشوری افزایش قیمت داشته و به 31 هزار تومان رسیده است.

بیکس در پاسخ به اینکه مصوبه و ابلاغ افزایش قیمت آیا ارسال شده است؟ گفت: تا لحظه گفت‌وگو( لحظه ارسال گزارش) مصوبه افزایش قیمت مرغ از سوی جهاد برای ما ارسال نشده است اما عاملان عرصه وقتی خبری از سوی رسانه ملی اعلام‌ می‌شود نسبت به افزایش نرخ محصول خود اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/254/ح

نظر شما