شناسهٔ خبر: 50341246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استفاده از دانشگاه‌ها در بهبود اقتصاد انگلیس

فاطمه حسین‌پور

پس از خسارات اقتصادی جبران ناپذیر ناشی از پاندمی کووید-۱۹، انگلیسی‌ها به این نتیجه رسیدند که دانشگاه‌ها باید در بهبود اقتصاد این کشور نقش محوری ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از یودبلیونیوز،  موسسه "Universities UK" که یک موسسه حامی دانشگاه‌های انگلیس بوده و صدای ۱۴۰ موسسه آموزش عالی این کشور است، اخیرا اعلام کرده که ۹۵ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس کمک کرده و از بیش از ۸۱۵ هزار شغل پشتیبانی کرده است.

این موسسه به دولت انگلیس اعلام کرده که باید اعطای بودجه پایدار به دانشگاه‌ها را حفظ کند و از دانشجویان محروم حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

"استیو وست"( Steve West) رئیس موسسه "Universities UK" اظهار کرد: دانشگاه‌ها به دلیل پیشرو بودن در مبارزه با کرونا مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مشارکت اقتصادی و فرهنگی ما بسیار زیاد است و به نفع جوامع مختلف در سراسر انگلیس است. به این جهت دانشگاه‌ها می‌توانند نقشی بسیار مهم در تسریع بهبود شرایط و خسارت‌های ناشی از پاندمی کووید-۱۹ ایفا کنند.

به گفته رئیس موسسه  "Universities UK"، تا پنج سال آینده حدود ۱۹۱ هزار پرستار، ۸۴ هزار متخصص پزشکی و ۱۸۸ هزار معلم می‌توانند در دانشگاه‌های انگلیس آموزش ببینند.

پروفسور وست تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده که دولت، از قدرت دانشگاه‌های درجه یک استفاده کند و با ما همکاری کند تا این اطمینان حاصل شود که دانشگاه‌ها از بودجه مناسبی برای رشد اقتصادی، ایجاد مشاغل جدید و بهبود فرصت‌ها برای افراد در هر سنی و در هر زمینه‌ای استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما