شناسهٔ خبر: 50341086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سینوفارم و آسترازنکا، بیشترین واکسن‌های مصرف شده در ایلام

خبرگزاری صداوسیما

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سینوفارم و آسترازنکا بیشترین میزان واکسن‌های کرونایی مصرف شده در استان ایلام بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه سینوفارم و آسترازنکا بیشترین واکسن های تزریق شده در استان ایلام بوده اند افزود: پیش از این واکسن برکت در جایگاه دوم مورد استقبال عموم مردم استان بود، اما به دلیل کمبود آسترازنکا از آن پیشی گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلی از نظر موجودی واکسن در استان نداریم تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا مادران باردار ایلامی مطلوب نیست و اکنون درصد پوشش دهی آن‌ها به ۵۴ درصد رسیده که هنوز در شرایط خوبی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هنوز دلیل استقبال نکردن مادران برای تزریق واکسن مشخص نشده و با توجه به خطر ابتلا به کرونا باید این افراد برای تزریق واکسن  هر چه سریعتر اقدام کنند.

دکتر صادقی فر با اشاره به آمار ۶۶.۷ درصدی میزان تزریق واکسن کرونا در بین دانش آموزان ایلامی عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها همچون بدره استقبال دانش آموزان برای تزریق واکسن کرونا بالا بوده است.

وی با بیان اینکه درصد استقبال دانش آموزان شهرستان بدره برای تزریق واکسن کرونا به بالای ۹۰ درصد رسیده است افزود: میزان تزریق واکسن در شهرستان ایلام که دارای ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزان است به نسبت جمعیت پایین است که امیدواریم هرچه سریعتر تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: 

بیش از ۴۳ درصد جمعیت استان ایلام واکسن کرونا تزریق کرده اند

 

نظر شما