شناسهٔ خبر: 50341058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیستان و بلوچستان دیار لاله‌های افتخار آفرین ،

یادواره شهدای وحدت امنیت وخدمت درنیمروز

خبرگزاری صداوسیما

مراسم گراميداشت شهداي وحدت در شمال استان سیستان و بلوچستان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، در این مراسم سردار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان گفت: شهدا با اخلاص ورشادتها ودلاورمردیهایشان این درس را به ما آموختند که پیرو ولایت فقیه باشیم و وحدت داشته باشیم و برای حفظ دستاوردهای این انقلاب ونظام تلاش کنیم

حجت السلام اشرافیان امام جمعه شهرستان نیمروز هم در این مراسم با بیان اینکه سردار لکزایی   تا لحظه شهادت دست از رشادت وتلاش برای خدمت به مردم بر نداشت ، الگو گرفتن از این سرداران میتواند باعث وحدت واخوت وپیشرفت در کشورمان شود.

<div id="video-display-embed-code_7148980"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3255584/7148980?width=400&height=300"></script></div>
مردم ولايت مدار و انقلابي استان سیستان و بلوچستان همانند مردم ساير نقاط کشور در هشت سال دفاع مقدس نقشي کليدي داشتند، کساني که شجاعانه از جان گذشتند تا از کيان میهن دفاع کنند .
 این استان از بدو انقلاب تا کنون شهدای گرانقدری تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب مهد پرورش دلیر مردانی است که نام آنها در تاریخ پر آوازه این دیار همچنان می درخشد.
دلاور مردان شیعه و سنی که در برابر تجاوز و زیاده گویی های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قد علم کردند و با اهدای خون خود اجازه تعرض به خاک میهنشان را به هیچ قدرت منطقه ای و جهانی ندادند.
یادی می کنیم از  ، شهيداني که تا ابد ياد و خاطره شان برصفحه سپيد روزگار با عزت و عظمت به يادگار و ماندگار خواهد ماند.
زيباترين فصل شهادت، خالقان اين حماسه عظيم اند که با صلابت اراده و ايمان، رهنورد راه مقدسي شدند که پاداش آن، جاودانگي و بقا بود.
اکنون ماهستيم و رسالت آن خاکيان عرش نشين .

این استان دوهزار و ۶۸شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است که ۵۴۱شهید گرانقدر از هم استانی های اهل سنت هستند.

برای این استان افتخار است که کم سن و سال ترین شهید جنگ تحمیلی شهید سبیل اخلاقی نوجوان 11ساله نیکشهری از دور افتاده ترین و محروم ترین نقطه کشور برای دفاع از وطن راهی جبهه های حق علیه باطل می شود.

نظر شما