شناسهٔ خبر: 50339400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد

تولید بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان ها

طاهره رفعتی

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۸۱ عنوان کتاب دوران دفاع مقدس با کمک نویسندگان در استان‌ها تولید شده است، ابراز کرد: می‌توان در قالب شاد نوشتن، حماسه ماندگار دفاع مقدس را به خردسالان و کودکان انتقال داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عباس بایرامی در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس و مرحله استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر و رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم بهره برداری از آموزه ها و معارف شهت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ تحمیلی از طولانی ترین جنگ های قرن اخیر بوده است.

وی از فعالان حوزه دفاع مقدس به عنوان ادامه دهنده راه شهدا یاد کرد و افزود: دفاع مقدس و یادگاران آن دوران گنجینه‌های ارزشمند این مرز و بوم هستند و لذا نویسندگان و شاعران و هنرمندان می توانند به سوژه‌های دفاع مقدس به ویژه هشت هزار شهید استان گیلان بپردازند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس الگو گرفتند، تصریح کرد: دشمنان داعش را ایجاد کردند تا با جمهوری اسلامی مقابله کنند، اما شهدای مدافع حرم در مقابل آنان ایستادند.

بایرامی، با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به فرهنگ دفاع مقدس، عنوان کرد: آثار هنری و نوشتاری تولید شده در حوزه دفاع مقدس نسل جدید را مانند نسل دفاع مقدس مقاوم و ایثارگر می سازد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم که فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های آینده انتقال دهیم و در این راستا نیازمند بهره گیری خاطرات و یادگاری های مصادیق واقعی فرهنگ دفاع مقدس یعنی شهدا و رزمندگان و خانواده های آنان هستیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۸۱ عنوان کتاب دوران دفاع مقدس با کمک نویسندگان در استان‌ها تولید شده است، ابراز کرد: می‌توان در قالب شاد نوشتن، حماسه ماندگار دفاع مقدس را به خردسالان و کودکان انتقال داد تا با فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت آشنا شوند.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز، یکی از افتخارات بنیاد حفظ آثار را ثبت و ضبط و نگارش و حفظ فرهنگ و معارف و تاریخ دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: ادبیات پایداری آیینه تمام نمای حماسه ها و رشادت هایی است که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی مظلومانه در برابر استکبار جهانی ایستادند و ایثار کردند، گفت: برای ثبت و انعکاس و انتقال این حماسه ها و ایثارگری ها و شهامت ها و شهادت ها نیازمند هنر و ادبیات فاخر هستیم که بتواند فرهنگ و معارف دفاع مقدس را هنرمندانه و اثرگذار به نسل های ا مروز و فردا منتقل کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از هنرمندان حوزه دفاع مقدس خواست خودشان را به ابزار روز مجهز کنند و گفت: نیازمند به روز بودن پیام رسانی در حوزه دفاع مقدس هستیم و باید از ابزارهای نوین به ویژه در بخش های ادبیات داستانی، آثار تجسمی و نمایش برای انتقال معارف شهدا استفاده کنیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه فعالان حوزه دفاع مقدس به ویژه نویسندگان به گردن مسئولان حق دارند، اضافه کرد: حوزه دفاع مقدس هنوز جای کار دارد و کار نشده زیاد است و لذا همه متولیان فرهنگی باید پای کار بیایند؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید از گنجینه نامحدود دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، یادآور شد: این ۲۵ عنوان کتاب در نیمه نخست امسال تولید شده و لذا حمایت از فعالان این حوزه ادامه دارد.

این مسئول فرهنگی، موزه دفاع مقدس گیلان را لازمه انتقال دستاوردهای این حوزه دانست و گفت: در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کنار ادبیات پایداری نیازمند زیرساخت لازم جهت نمایاندن این آثار به جامعه هستیم و بهره برداری از موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد و امیدواریم خیرین پای کار حوزه دفاع مقدس بیایند.

انتهای پیام

نظر شما