شناسهٔ خبر: 50339223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه کاشان:

هرگونه اقدام علیه شیعیان در افغانستان محکوم به شکست است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اقدامات علیه شیعیان در افغانستان محکوم به شکست است، گفت: مجامع حقوق بشر این جنایات را به شایستگی محکوم نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از  کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش رو و مناسبت‌های گذشته اظهار داشت: شعارهای سال 81 آمریکا برای لشکرکشی به افغانستان مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و تشکیل دولت مردمی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا 20 سال در افغانستان ماند، افزود: حاصل این 20 سال ماندن نه با تروریسم و نه مواد مخدر مبارزه شد و حتی دولت مردمی نیز تشکیل نشد و طی 20 سال و در زمان اخراج جنایات متعددی انجام شد به نحوی که 250هزار افغانستانی را به کشتن دارد و یک میلیون زخمی روی دست مردم گذاشت و بین حدود چهار تا پنج میلیون نفر را نیز آواره کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در طول این مدت آن کس که می‌خواست با تروریسم معامله کند با مردم این چنین معامله کرد، ابراز داشت: در زمان خروج علاوه بر شرایط گذشته پای داعش نیز به افغانستان باز شد و در این شرایط از تروریسم نیز کاسته نشد در حالی که باید پرس و جو کرد چه کسی پای داعش را به منطقه افغانستان باز کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا عربده قدرت سر داده و به بهانه مبارزه با خدمت لشکرکشی کردند، گفت: تروریسم افغانستان با ورود آمریکا افزایش پیدا کرد و داعش نیز بر این گروهک‌های تروریستی اضافه شد؛ 150 هزار هکتار با ورود آمریکا به افغانستان تحت کشت خشخاش بود و در زمان اخراج به 350هزار هکتار رسید و تقریبا به 2.5 برابر افزایش پیدا کرد.

سلیمانی با بیان اینکه افغانستان جمعیت ترکیبی دارد، تصریح کرد: طالبان پیش از این تنها از سلاح سبک برخوردار بود اما آمریکا باعث شد تا 85 میلیارد دلار سلاح آمریکایی که برخی دست نخورده بود در اختیار طالبان قرار بگیرد و از سوی دیگر امروز اسرائیل حافظ منافع آمریکا در خاورمیانه شده است.

وی ضمن اشاره به اختیار قرار دادن حجم بالای سلاح به داعش، عدم مقاومت نیروهای ارتشی و سکوت دولت افغانستان تأکید کرد: جنایات مختلفی در قندهار و دیگر نقاط افغانستان اتفاق افتاده است و افراد را به صورت هدفمند ترور می‌کنند؛ امروز در درون افغانستان رمه گوسفند و شتر در مزارع شیعه آورده می‌شود و خانه‌های شیعیان به آتش کشیده می‌شود و کشتار جمعی صورت می‌پذیرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه مجامع حقوق بشر در برابر این جنایات فریاد لازمی بلند نمی‌شود، افزود: تنها فریاد مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب و شیعیان ایران بلند است و این جنایات را محکوم می‌کنیم و دشمن قصد دارد یک غده سرطانی دیگر در شرق ایجاد کنند و از این رو حرکتی در شرق کشور نظیر حرکت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در غرب کشور و به انزوا کشیدن اسرائیل نیاز است.

نظر شما