شناسهٔ خبر: 50336137 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دستگاه ونتیلاتور قابل حمل و کوچک تولید شد

اقتصاد ایران: دستگاه ونتیلاتور قابل حمل به ابعاد کوچکتر و وزن سبک تر در یک شرکت دانش بنیان ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی پسران حاجی عباس مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید نمونه ایران‌ساخت دستگاه تنفس مصنوعی خبر داد و گفت: دستگاه ونتیلاتور نمونه دارای توربو فن برای نخستین بار تولید شده و بدون نیاز به کپسول اکسیژن می‌تواند هواگیری انجام دهد.

وی افزود: ونتیلاتورهای قابل حمل در دو نوع مکانیکی و دارای توربوفن ساخته می‌شود که اگرچه نمونه‌های مشابه خارجی در بازار وجود دارد اما این محصول دارای مزایایی نسبت به نمونه‌های وارداتی است.

پسران حاجی عباس گفت: از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانش‌بنیان می‌توان به وزن آن اشاره کرد؛ ونتیلاتورهای قابل حمل موجود در بازار حدأقل ۱۰ کیلوگرم وزن دارند، اما نمونه ایران‌ساخت تولید شده توسط فناوران این شرکت دانش‌بنیان، دارای وزنی کم‌تر از ۲ کیلوگرم است.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: دستگاه ونتیلاتور قابل حمل ایران‌ساخت، به مدت ۲ساعت و نیم ساعت شارژ نگه می‌دارد و کارکرد خودکار آن به پزشکان و امدادگران این امکان را می‌دهد تا به دیگر بیماران یا آسیب دیدگان، سریع‌تر رسیدگی شود.

وی افزود: این دستگاه از فناوری‌های هوشمند استفاده می‌کند و بنابراین، احتیاجی به کاربر حرفه‌ای ندارد؛ به عنوان مثال دستگاه اندازه ریه و تعداد تنفس را تشخیص می‌دهد و سیستم خودکار تشخیص خطاها را دارد که باعث شده استفاده آن برای عموم مردم آسان‌تر شود.

نظر شما