شناسهٔ خبر: 50335896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردن با هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی مسجد الاقصی مخالفت کرد

تهران – ایرنا – اردن تاکید کرد که موضع محکم امان حمایت از فلسطین است و با هرگونه تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مکان های مقدس فلسطین به ویژه مسجد الاقصی مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه «الدستور» چاپ امان امروز (شنبه) به نقل از نماینده اردن در سازمان ملل متحد نوشت که دولت اردن بر موضع خود در حمایت از مساله فلسطین و تشکیل دو کشور در سرزمین های اشغالی تاکید می کند.

«محمود الحمود» نماینده دائمی اردن در سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که امان مخالف تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مکان های مقدس به ویژه مسجد الاقصی است و هرگونه تغییر در این باره مردود خواهد بود.

نماینده اردن در سازمان ملل همچنین بر ادامه پشتیبانی مالی و سیاسی از سازمان «آنروا» در کمک به ملت فلسطین تاکید کرد.

الحمود که این اظهارات را نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل متحد مطرح است افزود که اردن کوشش برای  تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در مکان های مقدس به ویژه قدس شریف را رد می کند.

«عبدالله دوم» شاه اردن ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نیز در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد که باید از آژانس امداد رسانی و کاریابی برای پناهجویان فلسطینی (اونروا) به صورت فوری حمایت کرد.

عبدالله دوم گفت که تنها راه حل بحران فلسطین، برپایه راه حل دو کشوری و برپایی کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

شاه اردن در ادامه اظهار کرد که جنگ سال گذشته در غزه این موضوع را یادآوری می کند که شرایط کنونی قابل تحمل نیست.

نظر شما