شناسهٔ خبر: 50331501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان گزارش می‌دهد؛

عزم جدی کمیسیون آموزش مجلس برای حمایت عملیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه

اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی گیلان واقع در بندرانزلی، لاهیجان و رشت بر ضرورت حمایت عملیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس امروز (شنبه، ۱ آبان) در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی گیلان واقع در بندرانزلی، لاهیجان و رشت بر ضرورت حمایت عملیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات تاکید کردند.

 

صنایع کشتی‌سازی شهید تمجیدی، شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی امیدی کارن لاهیجان و کارخانه نوآوری گیلان از جمله واحدهایی هستند که امروز میزبان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بودند.

 

 

«علیرضامنادی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این بازدیدها با تاکید بر اینکه امسال منابع اعتباری محدود است عنوان کرد: لازم است یک جلسه با سازمان برنامه و بودجه برگزار کنیم تا موضوع حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش بنیان بهتر و بهینه‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.

 

«محمدرضا احمدی سنگری» نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز توانمندی‌های استان گیلان را برشمرد و تصریح کرد: گیلان زمینه و استعداد لازم را برای افزایش چند برابری شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه این کمیسیون از تمام توان خود برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند اذعان کرد: استان گیلان برای قدم نهادن در مسیر رشد و توسعه به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان که علاوه بر کاربردهای بسیارشان در کمک به چرخه تولید و صادرات کشور، ظرفیت‌های ساخت داخل را نیز افزایش می‌دهند نیاز مبرم دارد. 

 

«رضا حاجی‌پور» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در خلال بازدید از مجموعه ماشین‌سازی امیدی افزود: مجموعه ماشین‌سازی امیدی باید درخواستی را جهت دریافت تسهیلات به مجمع نمایندگان استان گیلان ارائه دهد تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانیم راهی را برای کمک به این شرکت پیدا کنیم.

 

 

«رسول فرخی میکال» نیز در همین بازدید با بیان اینکه شهرستان لاهیجان الگوی محصولات خلاق است عنوان کرد: امیدواریم منابع لازم برای شرکت ماشین‌سازی امیدی به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان به موقع تخصیص پیدا کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در استان گیلان و البته شهرستان لاهیجان امری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

«مهدی خالقی» معاون صندوق نوآوری و شکوفایی مجلس هم ضمن تاکید بر لزوم همکاری با شرکت‌هایی مانند شرکت ماشین‌سازی امیدی خاطرنشان کرد: چند سال است که به مشکلات منابع اعتباری برخورد کردیم اما امیدواریم همزمان با کاهش مشکلات‌مان در این حوزه بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه کشور و استان گیلان حمایت لازم را در بخش پرداخت تسهیلات به عمل آوریم.

 

پایان پیام/165

نظر شما