شناسهٔ خبر: 50329481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان طلاب؛

نمایندگان طلاب و فضلا باید نسبت به زندگی طلاب دغدغه داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: بسیاری از کارها در جامعه حکم سخاوت را دارد، رفع مشکلات دیگران از برجسته ترین این مولفه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در سی و دومین مجمع عمومی نمایندگان طلاب  با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام)، اظهار داشت: خلق عظیم نبوی بزرگترین اهرم گرایش مردم به دین مبین اسلام بوده است.

وی سخا و حسن خلق را از مهمترین پایه های اخلاق اسلامی دانست و اذعان داشت: بسیاری از کارها در جامعه حکم سخاوت را دارد؛ رفع مشکلات دیگران از برجسته ترین این مولفه‌هاست، کمک و همیاری فکری، معنوی و مالی از افتخاراتی است که به عنوان سیره نبوی(ص)، الگویی برجسته را پیش روی تمام مسلمانان قرار می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه توجه به اهمیت اخلاق‌مداری و نهادینه‌سازی اخلاق در تمام فرایندهای زندگی را بسیار  مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: همانطور که پیامبر(ص) قبل از دیگران سلام می‌کردند، ما هم باید در امور اخلاقی سبقت بگیریم؛ نهادینه سازی سیره نبوی انسان را بزرگ و جایگاه ویژه ای در قلوب مومنین خواهد داشت.

وی ضمن اشاره بر لزوم تقویت بنیه های آماری در حوزه های علمیه، دغدغه‌مندی نسبت به زندگی طلاب و مشکلات مردم را از الزامات نمایندگی طلاب و فضلا عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اشراف نمایندگان طلاب نسبت به منطقه، این عزیزان می توانند اطلاعات دقیقی از طلاب را برای تقویت برنامه‌ها و طرح‌ها ارائه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد به طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و اذعان داشت: برای بصیرت افزایی و اشراف کامل طلاب و فضلا نسبت به رویدادها و اتفاقاتی که در داخل و یا خارج از کشور به ویژه منطقه غرب آسیا روی می‌دهد، باید نشست های علمی تخصصی را با حضور کارشناسان برگزار نمود.

در ادامه حجت الاسلام سید کمال الدین عمادی، نماینده طلاب و فضلای ساری (استان مازندران)، به عنوان اولین سخنران پیش از دستور، ضمن تبریک به مناسبت ایام نورانی میلاد رسول اکرم صلی الله علیه و آله و گرامیداشت هفته وحدت، با اشاره به دوران انتخابات و تجربیات در این حوزه، همکاری جهادی در امر انتخابات و برخورداری از تجربیات مبارک در این دوره را مایه خرسندی دانست و یادآور شد: اکنون نوبت پاسداشت این ثمره مبارک به عنوان دولت اسلامی و حفظ آن به عنوان وظیفه‌ای همگانی هستیم.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی و نظام ولایی، با خطرات زیادی مواجه است، اظهار داشت: جبهه آرایی‌های کنونی دشمنان را می‌توان به جنگ احزاب تشبیه کرد.

نماینده طلاب و فضلای ساری در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که نظام روحانیت به اعتمادسازی نیازمند است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید سطح مطالبات ملت را بر مطالبات صنفی مقدم بدارد؛ امروز مردم باید فداکاری قشر روحانیت عزیز را از نزدیک احساس نمایند؛ روحانیون باید مطالبات ملت را فریاد بزنند.

نمایندگان طلاب و فضلا باید نسبت به زندگی طلاب دغدغه داشته باشند/حوزه/

وی توجه به حوزه انقلابی، تقویت و حفظ حوزه قم به عنوان زادگاه انقلاب را از مهمترین مطالبات به حق مقام معظم رهبری از روحانیون دانست و اظهار داشت: همچنان بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی آنگونه که باید در راستای نهادینه سازی حوزه انقلابی اقدامات در خور توجهی صورت نگرفته است.

اهمیت درک ضرورت‌ها و پیگیری اقدام مناسب در این رابطه و ارائه توضیحاتی در رابطه با تاثیر  تصمیمات و و انتخاب‌های اشتباه و ناقص بر روند ها از دیگر میاحث حجت الاسلام عبادی بود.

حجت الاسلام کاملی نماینده طلاب و فضلای بجنورد، نیز به عنوان دومین سخنران پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که جوانان باید خود را مجهز به الزامات حضور در میدان تبیین نمایند، خاطرنشان کرد: روحانیون به ویژه طلاب جوان و جوانان انقلابی در میدان تبیین باید ورودی قوی و مستحکم داشته باشند؛ روحانیت ضمن بازشناسی جایگاه والای روشنگری، این جایگاه را به درستی تبیین نماید.

وی خودشناسی صنفی و شناخت جایگاه والای روحانیت را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: نیاز است تا مقابله با تهدید بحران هویت در حوزه را جدی گرفت؛ این که افرادی از مجموعه‌ای ندانند هویتش برای حضور چیست و چه کارایی دارد، جای بررسی دارد.

حجت الاسلام کاملی خاطرنشان کرد: اگر واقف به جایگاه طلبگی و سربازی باشیم، بیش از این چیزی که هم اکنون در جامعه نقش ایفا می‌کنیم، نقش خود را علمی‌تر و اجتهادی ایفا خواهیم نمود.

نماینده طلاب و فضلای بجنورد بر اهمیت جایگاه معرفی حوزه های علمیه به جامعه اشاره نمود و با بیان این که متاسفانه بسیاری از مردم واقف به اهمیت حوزه‌های علمیه نیستند، اظهارداشت: حوزه خود را درست معرفی نکرده است؛ مردم آنگونه که باید، نمی دانند حوزه چه کارهای ارزشمندی را برای جامعه رقم زده است.

حجت الاسلام کاملی برخورداری از رویه علمی و دقیق با رویکرد چشم اندازانه، نسبت به معرفی اهمیت حوزه و تبیین دستاوردها ارزشمند حوزه های علمیه را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: باید مطالبات نمایندگان طلاب نسبت به بحث آموزش، تهذیب و مسائل اقتصادی و اجتماعی احصا شده و گزارش آن ارائه گردد.

وی ارتباط هفتگی با طلاب شهرستان را از برجسته ترین وظایف نمایندگان طلاب برشمرد و اذعان داشت: ارتباط نماینده طلاب با روحانیون مستقر در شهرستان‌ها بسیار مهم است؛ چرا که ارتباط میدانی با عرصه های تبلیغی، در عین احصا آسیب ها، ورودی قوی به پیگیری رسالت‌های حوزوی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام کاملی تصریح کرد: از علما، معمرین و اندیشمندان استان بخواهم حداقل در اوقات تعطیلی در حوزه ها و مدارس علمیه استان حضور به هم رسانده، از نزدیک با طلاب جوان ارتباط و راهنمایی های را برای ارتقاء این عزیزان ارائه نمایند.

گفتنی است، کلیات طرح ساختار تشکیلات و وظایف دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به تصویب مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رسید.

نظر شما