شناسهٔ خبر: 50329455 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهدای هفته وحدت؛

جوان اهل سنتی که شهید مدافع حرم شد

محمدرضا بختیاری

عمر متولد سال ۶۳ بود و در زمان جنگ تحمیلی به دنیا آمد. آن سال‌ها فکر نمی‌کردم روزی من هم پدر شهید شوم. البته عمر چهار ماه قبل از رفتنش به من گفته بود که می‌خواهد برود سوریه برای کمک به برادران خودش اما فکر نمی‌کردم جدی بگوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پنجمین روز از هفته وحدت به نام شهید مدافع حرم «عُمَر ملازهی» نام گذاری شده است. به همین مناسبت مروری داریم بر زندگی این شهید.

عمر ملازهی اولین شهید اهل سنت است که آذر سال ۹۴ در سوریه در حال دفاع از اسلام ناب محمدی و مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. وی از اهالی شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان است که چهار فرزند به نام‌های محمد رضا، فائزه، مریم و بتول از خود به یادگار گذاشته است.

مرحوم اسماعیل ملازهی پدر شهید عمر روایت کرده است: حاصل ازدواجم با همسرم ۶ پسر به نام‌های عمر، عثمان، ابوبکر، علی، احسان و ایمان است که عمر در سوریه حین مبارزه با تکفیری‌ها به شهادت رسید.

شهید عمر ملازهی

عمر متولد سال ۶۳ بود و در زمان جنگ تحمیلی به دنیا آمد. آن سال‌ها فکر نمی‌کردم روزی من هم پدر شهید شوم. البته عمر چهار ماه قبل از رفتنش به من گفته بود که می‌خواهد برود سوریه برای کمک به برادران خودش اما فکر نمی‌کردم جدی بگوید. روزی که می خواست برود آمد خانه ما برای خداحافظی. اما از ترس اینکه مخالفت کنیم موضوع را نگفت. من خانه نبودم، به مادرش گفته بود مدتی می‌روم جایی و نیستم. چند روز بعد برای کاری به چابهار رفته بودم که یکی از دوستانش گفت: «عمر چطوره؟» گفتم: «خوبه؟ داهاته. »گفت: «نه اعزام شده تهران برای رفتن به سوریه.» تعجب کردم اما بعد خدا را شکر کردم.

احسان برادر کوچکتر عمر در تهران سرباز بود. عمر یک هفته برای کارهای اعزامش در تهران حضور داشت و به برادرش هم گفته بود دارد می رود. زمانی که رسید سوریه تماس گرفت و به خانمش گفته بود من اینجا اوضاع خوبی ندارم و در محاصره هستیم، ما را حلال کنید، یک هفته بعد هم شهید شد.

انتهای پیام

نظر شما