شناسهٔ خبر: 50329351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خروج واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برق

واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیب شریفی، مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: در ادامه فعالیت‌های تعمیرات واحد‌های نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت نامی ۲۵۰ مگاوات، برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از شبکه سراسری تولید برق خارج شد.

مدیر نیروگاه بخار افزود: تعویض لوله‌های فاینال سوپر هیتر، بازدید از بسکت ها، شبکه‌ها و سیل‌های GAH، بازدید از کانال‌های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، بازدید از الکتروموتور‌ها و فن‌های ۶/۶ کیلوولت و تجهیزات آن در حوزه بویلر، همچنین بازدید از تجهیزات سیستم هیدرولیک و والو‌های اصلی توربین و الکتروموتور‌ها در حوزه توربین، بخشی از اقداماتی است که در این دوره از سوی امور تعمیرات مکانیک بخار انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در حوزه تعمیرات الکتریک و ابزاردقیق نیز متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار، فعالیت‌های مربوط به تست وکالیبراسیون ترانسفورماتورها، سوییچ‌های فشاری و دمایی، بازدید و تست آنالایزرها، سطح سنج ها، بازدید و تست شعله بین ها، جرقه زن‌ها و سیستم‌های اطفای حریق این واحد را در کنار دیگر فعالیت‌ها به انجام خواهند رساند.

در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون ۴ واحد بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه به طور هم زمان تحت تعمیرات قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما