شناسهٔ خبر: 50329240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت استاندار:

۸۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸سال در خراسان شمالی واکسینه شدند

فائزه رحیمی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شده‌اند که بالاتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

علی بیگ‌زاده، یکم آبان ماه، در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کویید ۱۹ که در محل سالن جلسات استانداری با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کویید۱۹روند تعداد ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها در خراسان شمالی نزولی است.

بیگ‌زاده افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه باشد و با اقناع سازی موضوع واکسیناسیون نیز شتاب بیشتری بگیرد.

وی گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور صاحبان تریبون به ویژه صدا و سیما در بحث اقناع سازی مردم باید پای کار بیایند و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آموزش عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار این مراکز باشد.

تزریق دُز سوم برای گروه های پرخطر، تقویت زیرساخت های دانشگاه های علوم پزشکی و اطلاع رسانی درست و جامع از تاثیر واکسن‌های داخلی در کنترل بیماری کرونا از دیگر تاکیدات معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.

واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال به بالای ۷۶ درصد رسیده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در سنین ۱۵ تا ۳۰ سال آمار واکسیناسیون پایین‌تر است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد سنین ۶۰ تا ۸۰ سال در استان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: برای بازگشت به زندگی عادی و جلوگیری از مرگ و میر و پایین آمدن میزان بستری‌ها، تمام افراد باید واکسینه شوند.

هاشمی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات، اظهار کرد: متاسفانه بازگشایی مکان‌های عمومی موجب افزایش مصرف قلیان شده است که برای افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند و یا در آینده مبتلا می‌شوند، مضر است.

گفتنی است براساس آمار اعلام شده در ستاد استانی مبارزه با کرونا، رنگ بندی تمام شهرهای استان زرد است،

انتهای پیام

نظر شما