شناسهٔ خبر: 50329238 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

راهنمای سفر پاییزی به کیش

کیش، یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران است که سالیانه مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور و خارج از آن، به قصد تفریح به آن سفر می‌کنند و از حضور در آن، لذت می‌برند. بر اساس تجربه مشترک مسافرانی که زیاد به کیش سفر کرده‌اند، پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کیش است.

صاحب‌خبر -

نه گرمای تابستان آزار دهنده است و نه از هزینه‌های بالای جزیره خبری است. به همین خاطر، امروز در این مطلب می‌خواهیم تا راهنمای سفری پاییز در کیش، این جزیره همیشه جذاب را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کیش

آب و هوای کیش، گرم و مرطوب است و تقریباً هیچ وقت جزیره، سرمای واقعی زمستان را به خود نمی‌بیند. کیش در مجموع دارای دو اقلیم هوایی گرم و معتدل است. آب و هوای جزیره در فصل بهار ملایم، در تابستان گرم و شرجی، در پاییز خنک و مرطوب و در زمستان، دلپذیر و معتدل است.

با این تفاسیر، از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به کیش، اوائل فصل بهار و زمستان است اما پاییز و نیمه‌های آن نیز از لحاظ آب و هوایی، یکی از زمان‌های مناسب و خوب برای سفر به کیش است.

اگر هم قصد سفری کم هزینه و ارزان به کیش را دارید، معمولاً ارزان‌ترین زمان سفر به کیش نیز بعد از تعطیلات نوروز و اوائل فصل پاییز است. احتمالا در این ایام، به راحتی می‌توانید پرواز کیش تهران را با قیمتی ارزان‌تر از هر وقت دیگری، خریداری کنید.

پروازهای کیش

پروازهای کیش، همگی در فرودگاه بین‌المللی کیش (KIH) به زمین می‌نشینند. فرودگاه کیش، ۴ ترمینال مجزا از هم دارد که یکی از آن‌ها، مخصوص پروازهای داخلی است.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما کیش، به راحتی می‌توانید تا از بین پرواز ایرلاین‌های مختلفی همچون زاگرس، وارش، آتا، کیش ایر، قشم ایر، تابان، ایران ایر، معراج ایر، کاسپین، فلای پرشیا، ایران ایر تور، ساها، ایران ایر و بسیاری از دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی، با پرواز شرکت هواپیمایی دلخواه خود به جزیره سفر کنید.

بلیط هواپیما کیش را می‌توانید در انواع بلیط هواپیما سیستمی، بلیط هواپیما لحظه آخری و بلیط هواپیما چارتر از مرجعی معتبر و مطمئن همچون فلای تودی با خیال راحت خریداری کنید.

جاذبه‌ها و تفریحات مختلف کیش

کیش شهری مدرن و در عین حال تاریخی است که بی‌شک، جاذبه‌های مختلفش به راحتی می‌توانند تا نظر مثبت همه سلیقه‌ها را به خود جلب کنند. به همین خاطر، اگر در سفر پاییزی خود به کیش، علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های تاریخی کیش هستید، حتما از شهر باستانی حریره، درخت سبز کیش، خانه اعیانی کیش، آب انبار کیش، شهر تاریخی کاریز، خانه مردم شناسی بومیان کیش و کشتی یونانی، بازدید کنید.

اگر هم تفریحات آبی جز لیست علاقه‌مندی‌های شما است، فرصت غواصی، شاتل سواری، فلای بورد کیش، اسکوتر زیر دریایی، بنانا سواری، کیبل اسکی، بیگ بال، قایق‌های آکواریومی، شناور آکواریوم و گشت با قایق تندرو در کیش را از دست ندهید.

تنوع تفریحات کیش، تقریبا تمام ناشدنی است و شما در سفر به کیش، قطعا می‌توانید سفری خوب و دلپذیر را تجربه کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا حتما دیگر تفریحات هیجان‌انگیز کیش از جمله، جایروکوپتر، بانجی جامپینگ، سافاری کیش، اتاق فرار، قلعه وحشت، کارتینگ، زورب بال، رصدخانه تیتان و پینت بال کیش را در سفر به جزیره، امتحان کنید.

راهنمای سفر پاییزی به کیش

شکم‌گردی در کیش

اکر اهل شکمگردی هستید، حتما غذاهای سنتی جزیره کیش را امتحان کنید. قلیه ماهی، مضروبه، سمک مشوی، خورشت میگو، مارگوگ، خبیصه، کله کندی، حمسه الخرت، پودنی، برنج بریانی، برنج مجبوس و هریسه، تنها برخی از غذاهای خوشمزه کیش هستند که حتما در سفر به کیش باید طعم آن‌ها را امتحان کنید.

البته تنوع رستوران‌های کیش بسیار بالا است و می‌توانید در آن هر نوع غذای دیگری همچون فست فودها، غذاهای ایرانی و یا حتی غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود.

هتل‌های کیش

هتل‌های کیش تنوع کیفیت و قیمتی مناسبی دارند. اکثر هتل‌های جزیره کیش، خدمات قابل قبولی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند اما برخی از آن‌ها، از الباقی معروف‌تر هستند. از این رو، رزرو هتل در هتل ترنج کیش، هتل پاناروما، هتل میراژ، هتل پارمیس، هتل ویدا، هتل آرامیس پلاس، هتل داریوش، هتل مارینا، هتل شایان و بسیاری از دیگر هتل‌های کیش، بسیار پر طرفدارتر از دیگر اقامتگاه‌های جزیره است.

حمل و نقل درون شهری در کیش

کیش، شهری کوچک است که برای تردد در آن، نه ساعت‌ها در ترافیک معطل می‌شوید و نه برای پیدا کردن وسیله نقلیه، وقتتان تلف خواهد شد. از این رو برای جابجایی در سطح جزیره، می‌توانید از تاکسی و مینی‌بوس استفاده کنید. هر چند، گزینه اجاره اتومبیل بدون راننده نیز در پیش روی شما است.

تاکسی‌های کیش، معمولا خودروهایی گران قیمت هستند که با دو رنگ سفید و زرد در سطح جزیره تردد می‌کنند. تاکسی‌های سفید، ماشین‌های دربستی و تلفنی هستند و ماشین‌های زرد، اصطلاحاً تاکسی‌های خطی هستند.

مینی‌بوس‌های کیش در قیاس با تاکسی‌های جزیره، کمتر مورد استقبال گردشگران کیش هستند اما با این حال، ناوگان مینی‌بوس‌رانی کیش، دو خط اختصاصی برای جابجایی مسافران در نظر گرفته است. خط اول، دارای ۱۳ ایستگاه است و خط دوم، ۴۲ ایستگاه دارد.

اگر هم ترجیح می‌دهید تا در سفر به کیش، راحت باشید؛ می‌توانید تا گزینه اجاره خوردو بدون راننده را بررسی کنید. ماشین‌های کیش همگی مدل بالا و گران قیمت هستند و می‌توانید با تحویل مدارک کافی و پرداخت هزینه اجاره خودرو، آن را برای هر مدت که در جزیره هستید، در اختیار داشته باشید.

راهنمای سفر پاییزی به کیش

سوغات کیش

سفر کیش را برای خود با خرید سوغاتی های سنتی جزیره، خاطره‌انگیز کنید. انواع قهوه و شکلات، ادویه‌هایی همچون ساقه زعفران، بادیان رومی، میخک، جوز بویا، ریشه جوز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری و تخم گشنیز، عسل، صنایع دستی همچون زیورآلات ساخته شده از صدف و گوش ماهی و حنای مرغوب، برخی از بهترین سوغاتی‌های سنتی جزیره کیش هستند.

شما چه تجربه‌ای از سفر به کیش در پاییز دارید؟ در بخش کامنت‌ها بنویسید.

نظر شما