شناسهٔ خبر: 50329035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان:

حمایت مسئولان از هنرمندان دوران دفاع مقدس ضروری است

رشت- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به مغفول ماندن بسیاری از حوزه های دفاع مقدس، گفت: حمایت مسئولان از هنرمندان دوران دفاع مقدس ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر شنبه در آئین اختتامیه بخش استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس و اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر با اشاره به تاریخ و ادبیات حوزه دفاع مقدس، گفت: ثبت آثار دوران دفاع مقدس توسط هنرمندان و فرهیختگان این عرصه مایه افتخار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: ادبیات پایداری آئینه تمام نما رشادت ملتی است که مظلومانه مقابل جهان باطل ایستاد و حماسه آفرید و از خودگذشتگی کرد.

وی ثبت و نشان دادن حماسه‌های دوران دفاع مقدس را نیازمند هنر و ادبیات فاخر دانست و تصریح کرد: ادبیات وزین و فاخر فرهنگ دوران دفاع مقدس را به درستی ماندگار کرده و به نسل بعد انتقال می‌دهد.

مصطفی‌پور با اشاره به سرعت بالای تغییرات و جایگاه مهم رسانه در انتقال مفاهیم، بیان کرد: هنرمندان زیادی در حوزه مقاومت و ادبیات پایداری فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنها با توجه به توان خود در این راستا تلاش می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه فعالان حوزه دفاع مقدس به گردن مسئولان حق دارند، گفت: امیدواریم رویکرد فعلی تقویت شود و همه دستگاه‌های متولی فرهنگ وارد میدان شوند زیرا در حوزه دفاع مقدس کار ناتمام و مغفول مانده بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: حوزه دفاع مقدس گنجینه‌های فراوانی دارد که تا امروز با وجود اقدامات انجام شده، جای کار زیادی دارد و همه بزرگان و مسئولان فرهنگی باید از هنرمندان این عرصه حمایت کنند.

مصطفی‌پور با تاکید بر ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای نمایش آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: موزه دفاع مقدس گیلان در حال تکمیل است اما از آنجایی که بودجه ملی زیادی ندارد نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت مسئولان استانی هستیم.

نظر شما