شناسهٔ خبر: 50328975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

ورزش روستایی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی است

اصفهان- ایرنا - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ توسعه و رونق ورزش روستایی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت مسوولان دولتی است.

صاحب‌خبر -

گزارش ایرنا، ابوالفضل ابو ترابی روز شنبه در بازدید از پروژه‌های ورزشی تیران و کرون و تجلیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این بخش شهرستان افزود: مردم بخش روستایی کشور به خدمات ورزشی نیاز دارند  و هدایت سرمایه‌گذاران به این مناطق با حمایت دولت و مسوولان محلی مثل شوراها و دهیاری‌ها ضرورت دارد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات ورزشی قهرمانی در باشگاه‌های خصوصی در شرایط فعلی که میزان تحرک در جامعه کاهش‌یافته است از افزایش بیماری‌های جسمی و روحی در دهه‌های آینده جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی از بی‌تفاوتی نسبت به ورزش انتقاد کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها به مقوله ورزش بپردازند و از بخش خصوصی در این جهت حمایت کنند.

وی بابیان اینکه باشگاه‌داران در دوران کرونا خسارت‌های زیادی را متوجه شدند، اذعان داشت: محدودیت‌ها و تعطیلی مستمر باعث شده است که این حوزه خسارت مالی را متوجه شود و دولت با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت و بسته‌های حمایتی از این گروه‌ها حمایت کند.

ابو ترابی ادامه داد: استفاده از چمن مصنوعی برای مدیریت آب و توسعه زیرساخت‌های ورزشی ضرورت دارد تا با چنین اقدامی علاوه بر اینکه نیازها را برطرف کرده‌ایم، منابع آبی نیز هدر نرفته است.

وی با اشاره به‌ضرورت توسعه ورزش و تحرک در جامعه یادآور شد: آمار آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های جسمی ناشی از بی‌تحرکی بر پیکره کشور هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند و باید بیش ا ز این به حوزه ورزش توجه کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون بابیان اینکه در این سال‌ها سرانه ورزشی در تیران و کرون افزایش‌یافته است، اظهار داشت: با ایجاد خانه‌های ورزشی، راه‌اندازی زمین‌های چمن مصنوعی و احداث سالن‌های ورزشی سرانه ورزشی برای هر نفر به ۲۲ سانتی‌متر رسیده است که تا نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

مهدی مرادی افزود: احداث چهار چمن مصنوعی دیگر در دستور کار است که افزایش قیمت‌ها سرعت فعالیت را کاهش داده و کمبود اعتبار مانع از پیشرفت کار است.

در این آیین از ۶ سرمایه‌گذار باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام تیران و کرون تجلیل شد و از مسوولان امر خواسته شد تا با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و بسته‌های حمایتی از این بخش حمایت کنند.

 تیران و کرون دارای هفت سالن ورزشی و ۲۵ خانه ورزش روستایی، ۲ زمین چمن طبیعی و مصنوعی تحت نظر اداره ورزش و جوانان و ۱۱ باشگاه بدن‌سازی خصوصی و یک استخر سرپوشیده خصوصی، ۲ سالن ورزشی زیر نظر آموزش‌وپرورش و ۱۱ سالن ورزشی وابسته به سپاه پاسداران است.

نظر شما