شناسهٔ خبر: 50328876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه عین الحیات هند:

اختلاف شیعه و سنی عامل سیطره استکبار جهانی بر منابع اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین زیدی در کنفرانس بین المللی «رحمت للعالمین» گفت: اختلاف شیعه و سنی عامل سیطره استکبار جهانی بر منابع اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احتشام عباس زیدی در کنفرانس بین المللی «رحمت للعالمین» که با حضور اندیشمندان شیعه و اهل سنت در سالن شهید صدر(ره) مجتمع آموزش عالی مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اختلاف شیعه و سنی با رحمانیت پیامبر(ص) سازگار نیست.

وی در ابتدای سخنان خود به سید سلمان ندوی روحانی اهل سنت از کشور هندوستان بعنوان مهمان ویژه کنفرانس خوش آمد گفت و افزود: وجود شخصیت بزرگ و نظریه پرداز شبه قاره هندوستان در جمع دوستداران علم و ادب باعث افتخار است.

این روحانی هندوستان با اشاره به این که دوران ما دورانی است که استکبار جهانی با توطئه چینی های خودش، اختیار بیشتر جهان را در دستان خود گرفته است و حتی مسائل اقتصادی و اجتماعی مسلمانان نیز در امان نمانده است، ادامه داد: حتی تاریخ مسلمانان نیز مورد هجوم  و دستبرد قرار گرفته و اما مسلمانان در خواب غفلت عمیق فرو رفته اند و از اتفاقات و رخدادهای صورت گرفته بی خبراند.

وی تاکید کرد: سیستم های آموزشی مدارس و حوزه های علمیه بزرگ طوری تحریف شده اند که در آموزش فقط مفاهیم درسی به شاگردان انتقال داده می شوند اما مانند سابق دیگر خبری از تربیت فکری شاگردان نیست و اسباب و وسائل بیداری مسلمانان دیده نمی شوند.

مدیر حوزه علمیه عین الحیات هند با بیان این که قرآن در بین مسلمانان وجود دارد اما از این قرآن کریم برای تحقق کلمه واحده بین ملت های مسلمان و اجتماع آنان بر سکوی واحد، بطور کافی استفاده نمی شود، اظهار داشت: ما امروز بخاطر حضور سید سلمان ندوی از روحانیون بزرگ اهل سنت هندوستان درجمع خودمان، از خداوند منان سپاس گذاریم که نعمت ترسیم اتحاد اسلامی بر رخ جهانیان را برما ارزانی داشته است.

وی با تاکید به این که خداوند متعال در بیست و یکمین آیه کریمه سوره انبیاء می فرماید: وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ؛ و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی، گفت: ما هنوز در گام آغازین مصداق سازی و تفسیر این آیت هم نیستیم، تا بگویم وجود پیامبر اسلام(ص) نه فقط برای مسلمانان بلکه برای کل جهان رحمت است.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی اضافه کرد: طبق این آیه کریمه همه ما باید ذات پیامبر اسلام(ص) را برای کل جهان رحمت بدانیم و بر این امر ایمان داشته باشیم، وجود پیامبر اسلام برای پیروان تمام ادیان، مذاهب و مکاتب فکری رحمت است، و وقتی وجود مبارک ایشان برای کل جهان رحمت است، هر کسی که زیر چتر رحمت ایشان قرار گیرد و قلب او سرشار از محبت پیامبر اسلام باشد، دیگر آن قلب جایی برای دشمنی و کدورت ملت ها را ندارد، دلی که مملو از عشق و محبت خداوند متعال و پیامبر اسلام باشد دیگر امکان اختلاف و تفرقه ندارد.

وی این اتحاد را موجب قوت مسلمانان و عامل پیروزی در برابر دشمنان دانست و به آیه کریمه هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند، اشاره کرد و گفت: تمامیت و استعلای دین در برابر کفرستان با اختلاف، تفرقه، افراطی گری و شعارهای تکفیری میسر نیست بلکه با گرفتن دستان یک دیگر ممکن است./988/

اختلاف شیعه و سنی عامل سیطرہ استکبار جهانی بر منابع اسلامی است

برچسب‌ها:

نظر شما