شناسهٔ خبر: 50328736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ شهر کردستان وارد وضعیت قرمز کرونا شدند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند که سقز و بانه در این استان نیز جزو آنها است.

صاحب‌خبر -

دکتر ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستانهای قروه، بیجار، کامیاران، سنندج، دهگلان، دیواندره  و مریوان در وضعیت نارنجی و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

 وی با بیان اینکه در شهرستانهایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا و مرگ و میر به طور چشمگیری کاهش یافته است، افزود: استقبال مردم در برخی شهرستانها همچنان ضعیف است، ضمن اینکه رعایت پروتکلها نیز در حد پایینی قرار دارد که نگرانی اصلی ما ادامه این پیک و تشدید بستری و مرگ و میر به ویژه در افراد جوانتر است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه روند بستری در استان با شیب کندی کاهشی است ولی با این حال امکان افزایش مجدد آن وجود دارد، اضافه کرد: بیشتر مناطق کشور از پیک پنجم کرونا عبور کرده‌اند، هرچند این پیک در استان کردستان با فاصله بیشتر از یک ماه و نیم از سایر مناطق کشور شروع شد ولی طولانی‌ترین پیک از ابتدای شیوع کرونا در استان بوده است.

قادری با اشاره به تکمیل ظرفیت کامل بخش کرونا در بیمارستانهای استان، به خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی  همکاری لازم را با کادر بهداشت و درمان نداشته باشند، پیک ششم نیز در راه خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و در هیچ مهمانی شرکت نکنند.

دکتر قادری با اشاره به واکسیناسیون حدود ۶۵ درصد از جمعیت هدف استان، گفت: لازم است افراد ۱۲ تا ۱۸ نیز بعد از ثبت نام در سامانه www. salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون دریافت کنند و واکسینه شوند.

در شبانه روز منتهی به ظهر جمعه ۳۰ مهر ۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و ۳ بیمار جان باختند. در حال حاضر ۸۳۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۶ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک هزار و ۷۷۲ قربانی داشته است.

نظر شما