شناسهٔ خبر: 50328556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اصفهان:

انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان، اظهار کرد: این انتخابات تقریباً یک سنت همه ساله است و فرایند آن هر سال به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و در دوران کرونا این برنامه تغییراتی داشته است.

فرصت ۳۵ روزه برای انتخابات انجمن اولیا و مربیان

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته هفته آخر مهرماه به صورت متمرکز یک روز مقطع ابتدایی و یک روز دوره متوسطه انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدراس را با بازرسی و برنامه‌ریزی انجام می‌دادند و امسال وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد از ۲۵ شهریورماه تا آخر مهرماه مدارس فرصت ۳۵ روزه‌ای برای این انتخابات را دارند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش باید مدارس تا آنجا که امکان دارد به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خانواده‌ها را پایه به پایه برای رأی دادن برای انتخابات انجمن اولیا و مربیان به مدرسه دعوت کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل تا آخر مهرماه این برنامه برای انتخاب اولیا و مربیان مدارس انجام می‌گیرد، مبنای انتخابات اولیا و مربیان مدارس این است که یک عده به نمایندگی از سوی اولیای دانش‌آموزان برای مدیریت این انجمن با رأی‌گیری گزینش شوند تا در کنار مدیر و دیگر مسئولان اجرایی مدرسه بتوانند برای بهتر درس خواندن دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفر پنج نفر عضو اصلی دارند

سلطانی گفت: مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفر پنج نفر عضو اصلی اولیا و مربیان را دارند که اعضای اصلی و رئیس انجمن از اولیا دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند، در برخی مدارس که ظرفیت آنها تا ۷۰۰ نفر است ۱۳ نفر برای اعضای اصلی این انجمن و سه نفر عضو علی‌البدل گزینش می‌شوند.

سلطانی در مورد تدابیر و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان، خاطر نشان کرد: زمانی که این انجمن تشکیل می‌شود باید اعضای آن برنامه‌ریزی کرده و با برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی در همه زمینه‌های خدماتی، مالی، آموزشی و پرورشی را فعال کنند، تخصص‌های اولیا مورد بررسی قرار می‌گیرد و وارد گروهای تخصصی انجمن می‌شوند.

وی اظهار کرد: مدیر مدرسه موظف است نیازهای مدرسه را به انجمن اولیا و مربیان معرفی کند، این انجمن مطابق نیازهای مدرسه کارگروه‌ها را فعال می‌کند و تخصص‌های همه اولیا در زمان مورد نیاز مورد محک قرار می‌گیرد و همه این فعالیت‌ها به صورت داوطلبانه است.

مساعدت اولیا و بازسازی مدارس با کمترین مخارج

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: پیگیری برنامه‌ها و انجام همه فعالیت‌ها وابسته به برنامه‌ریزی‌های مدیر مدرسه دارد و اگر بتواند زمینه فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدرسه فراهم کند به سهولت می‌تواند مدرسه را با کمترین مخارج به کمک اولیا بازسازی و اداره کند.

سلطانی با بیان فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان در کرونا، افزود: در کرونا ترددها کمتر بود و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان غیرحضوری بود مدیر هر مدرسه برنامه‌ها را در فضای مجازی و در گروه‌های شبکه اجتماعی با اولیا و اعضای انجمن به صورت مجازی پیگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اولیایی که علاقمند به فعالیت در این انجمن‌ها هستند هر سال می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و گزینش شوند، در کرونا مدیر مدرسه به صورت مجازی گروه‌هایی را تشکیل می‌دهد و والدین با معرفی خود در روز انتخابات برای فعالیت در این انجمن‌ها گزینش می‌شود.

شرایط مساعدتر انتخابات اولیا و مربیان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: برای ایجاد پیوند بین اولیا و مربیان در کرونا امسال با واکسینه شدن معلمان، دانش‌آموزان و خانواده شرایط مساعدتر از سال قبل است و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است باید انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

سلطانی تصریح کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس معمولاً از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال قبل تقدیر می‌شود و انجمن جدید را به خانواده‌ها معرفی می‌کنند و همین برنامه به صورت نمادین ۲۷ مهرماه امسال در دبیرستان متوسطه اول دخترانه کیخسروی ناحیه چهار اجرا شده است.

نظر شما