شناسهٔ خبر: 50328242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه شروع لیگ برتر؛

۱۰ داور لیگ والیبال کنار گذاشته شدند/ اختلاف به خاطر بلیت هواپیما

ساناز سلیمان آبادی

تعدادی از داوران بین المللی که قرار بود در هفته اول لیگ برتر والیبال قضاوت کنند به دنبال اختلاف نظری که با فدراسیون پیدا کردند از حضور در این هفته محروم شدند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سی و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال در حالی از فردا(یکشنبه) آغاز می‌شود که جمعی از داوران بین المللی از سوی کمیته داوران برای قضاوت کنار گذاشته شدند.

مسعود ذوقی، کیوان عابدزاده، مرتضی اکرمی، محمد رضا کاویان، احمد سرمست، مهرداد شوشتری، امید فولادی وندا، محمد عشقدوست، اصغر میرزایی، اکبر پاکدلان) از جمله داوران مطرح بین‌المللی لیگ برتر والیبال هستند که در جلسه پیش از لیگ شرکت نکردند و کمیته داوران آنها را از قضاوت در هفته نخست کنار گذاشت. از لیست ۱۰ نفره حدود ۵ داور شهرستانی برای حضور در جلسه پیش از آغاز لیگ برتر خواستار تهیه بلیط شدند اما فدراسیون این خواسته را نپذیرفت و سایر داوران تهرانی نیز در حمایت از داوران شهرستانی در جلسه حاضر نشدند تا کمیته داوران هر ۱۰ داور را کنار بگذارد و از داوران جوان تر برای لیگ برتر در هفته نخست استفاده کند.

خبر کناره گیری داوران در جلسه، به اشتباه اعتصاب داوران برای قضاوت در فضای مجازی منتشر شد.

کیوان عابدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اعتصاب داوران را تکذیب کرد و درباره دلایل عدم حضور داوران در جلسه پیش از آغاز لیگ گفت: داوران هیچ گاه مقابل فدراسیون، داورزنی و کمیته داوران نایستاده اند، بلکه درخواست چند تن از داوران شهرستانی این بود برای حضور در جلسه، بلیت هواپیما برای آنها تهیه شود اما این خواسته رد شد و آنها از ما خواستند تا خودمان بلیت را تهیه و به صورت زمینی با ما حساب شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مگر یک داور چقدر درآمد دارد که بخواهد بلیت هواپیما تهیه کند و سپس هزینه سفر زمینی را دریافت کند. اگر خود فیروزی هم به صورت زمینی همراه با اکرمی و سایر داوران در تهران حاضر می‌شود ما نیز حرفی نداریم. به همین دلیل سایر داوران در حمایت از داوران شهرستانی نیز در جلسه حاضر نشدند. کمیته داوران نیز تصمیم گرفت ما را از قضاوت در هفته نخست کنار بگذارد! اینکه گفته می شود اعتصاب کرده ایم صحت ندارد بلکه تقاضا داشتیم در جلسه حاضر شویم و آنجا درخواست هایمان را مطرح کنیم.

داور بین المللی والیبال تأکید کرد: یک داور بین المللی برای هر قضاوت ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کند. ما خواستیم این مبلغ چهار برابر شود یعنی چیزی حدود دو میلیون تومان. آیا دو میلیون تومان برای یک داور که در این کشور با این حجم از تورم زندگی می کند، مبلغ زیادی است؟ ما هیچ گاه شرط برای قضاوت نداشته ایم، آنها خودشان ما را از هفته اول کنار گذاشته اند و ترجیح داده اند از شاهمیری داور بازنشسته استفاده کنند. هیچ اعتصابی در کار نیست و همه اینها دروغ است. ۶ روز قبل از جلسه درخواست تهیه بلیت هواپیما داشته ایم. حتی نامه ای کتبی به داورزنی ارسال کرده ایم که نمی دانیم آیا این نامه به دست او رسیده یا اینکه صحبت هایمان به اشتباه به گوش رئیس فدراسیون رسیده است.

ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: داوران خواستار چهار برابر شدن حق الزحمه خود بودند که فدراسیون با توجه به منابعی که دارد نمی تواند چنین کاری انجام دهد. خوشبختانه داور به اندازه کافی داریم و نبود این داوران خیلی در مسابقات لیگ اثرگذار نمی باشد. حتی درباره بلیت هواپیما نیز به آنها گفته بودیم بلیت را تهیه کنند و پس از آن مشکل را با یکدیگر حل خواهیم کرد.

نظر شما