شناسهٔ خبر: 50328187 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زندگی مردم عادی اهل سنت در مستند «برادران»

تهران- ایرنا- مجموعه مستند «برادران» به تهیه کنندگی اسماعیل حاج حیدری از امشب، (اول آبان) ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. همچنین فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) فردا (یکشنبه، دوم آبان) ساعت ۱۲:۲۵ ظهر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی شبکه پنج سیما، این مستند در استانهای گلستان، کردستان، سیستان و بلوچستان تصویر برداری شده است. در این مستند روایتی از کسب و کار، آداب و رسوم و معیشت برادران اهل سنت، محبت ایشان به اهل بیت، خدمات ایشان به نظام و همچنین خدماتی که نظام به برادران اهل سنت ارائه داده است نمایش داده می شود.

در مستند برادران به زندگی اجتماعی هفت شخصیت از مردم عادی اهل سنت همچون کشاورز، آشپز، نوازنده، تاجر، روحانی، خبرنگار و....  پرداخته خواهد شد.

در این مجموعه موضوعاتی همچون کار آفرینی، حوزه های علمیه، نماز جمعه، مساجد، امامزاده ها، شعرا و نوازندگان، مدیران و کارمندان اهل سنت، خانواده شهداء و جانبازان، بانوان و غذاهای محلی، بازی های بومی - محلی، صنایع دستی و البسه سنتی در استانهای مختلف اهل سنت مورد بررسی قرار گرفته است.

مستند برادران از شنبه تا چهارشنبه به مدت ۲۵ دقیقه ای تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

آنتونی کوئین با سینمایی محمد رسول الله (ص) در شبکه پنج

 سینمایی محمد رسول الله (ص) با عنوان لاتین  The Message یکشنبه ساعت ۱۲:۲۵ ظهر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این سینمایی از جمله آثاری است که در ذهن ایرانی ها جایگاه ویژه‌ای دارد و هر بار که روی آنتن می رود با استقبال طیف عظیمی از بینندگان همراه خواهد شد.

سینمایی محمد رسول الله در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی مصطفی عقاد ساخته شده است تا داستان زندگی پیامبر اسلام را روایت کند.

همچنین در این فیلم وقایع مهم دوران زندگی حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده شده است که از جمله آنها می توان به بعثت پیامبر، شهادت سمیه، اسلام آوردن و شکنجه بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، فتح مکه و… اشاره کرد.                                                          

در این اثر فاخر هنرمندانی نظیر: آنتونی کوئین در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، ایرنه پاپاس (هند جگرخوار)، مایکل آنسارا (ابوسفیان بن حرب)، جانی سکا (بلال حبشی)، ایفای نقش کرده اند.

نظر شما