شناسهٔ خبر: 50327447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه جهانی کشتی:

میرزازاده به دنبال سومین طلای جهانی

تهران - ایرنا - سایت اتحادیه جهانی کشتی نوشت: «امین میرزازاده» فرنگی‌کار المپیکی تیم ملی ایران با از دست دادن پیکارهای جهانی بزرگسالان، اکنون در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در صربستان به دنبال سومین طلای جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی امیدهای جهان (زیر ۲۳ سال) روزهای ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه در بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.

 پیکارهای کشتی آزاد، فرنگی و زنان قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در حالی پس از ۷۶۰ روز به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد که ۶۳۰ کشتی‌گیر از ۵۸ کشور جهان در آن حضور خواهند داشت.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی نوشت: امین میرزازاده ماه گذشته در حال آماده شدن برای مسابقات جهانی بزرگسالان بود که به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شد و مجبور شد از تیم ملی ایران کنار گذاشته شود.

یک ماه پس از کسب نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ در اُسلو نروژ، میرزازاده فرنگی‌کار سنگین وزن ایران در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال حضور خواهد یافت.

میرزازاده در المپیک توکیو پس از شکست مقابل رضا کایالپ (TUR) در مبارزه رده‌بندی برای کسب مدال برنز، پنجم شد. با این وجود، قهرمان اسبق آسیا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم می‌خواهد سومین عنوان جهانی خود را بدست آورد. او سال ۲۰۱۷ در مسابقات امیدهای جهان پنجم شده بود.

امین میرزازاده طلای قهرمانی آسیا، برنز ارتش‌های جهان، طلا و برنز جوانان جهان، طلای جوانان آسیا و طلای نوجوانان جهان و آسیا را در کارنامه دارد. 

با این حال، هیچ قطعیتی برای کسب مدال طلای از سوی میرزازاده وجود ندارد زیرا فدراسیون کشتی روسیه تیم قدرتمندی را راهی بلگراد کرده است. میخائیل لاپتوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا یکی از جدی‌ترین رقبای میرزازاده است. دیوید اواساپیان از ارمنستان یکی دیگر از مدعیان این وزن است که میرزازاده در نوجوانان سال ۲۰۱۸ جهان موفق به شکست او شد. 

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد

۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی

۶۷ کیلوگرم: محمد سادات رضایی

۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد

۸۲ کیلوگرم: محمد ناقوسی

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده

۹۷ کیلوگرم: مرتضی القوسی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

نظر شما