شناسهٔ خبر: 50325490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش سازمان ملل به تروریستی خواندن 6 سازمان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی از نگرانی خود نسبت به قرار دادن موسسات حقوقی فلسطین در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اسرائیل خبرداد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی  نسبت به اخبار منتشر شده در ارتباط با قرار گرفتن موسسات حقوقی فلسطینی در لیست سازمان‌های تروریستی توسط رژیم اشغالگر و بر اساس قانون سال 2016 مبارزه با تروریسم اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

این سازمان بین‌المللی با اشاره به این که این اقدام به دلایل پیچیده و بی‌ربطی  از جمله فعالیت‌های مسالمت آمیر و قانونی مانند کمک‌های قانونی و ترویج اقدامات ضد اسرائیلی در عرصه بین‌الملل انجام شده است، تاکید کرد: این جدیدترین اقدام از سلسله اقداماتی است که از مدت‌ها پیش در راستای متهم ساختن این موسسات و دیگر موسسات فلسطینی انجام می‌گیرد و توان آنها برای انجام وظایفشان را که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، محدود می‌کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی با بیان این که قوانین مبارزه با تروریسم نباید در راستای محدود ساختن حقوق قانونی انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از رژیم اشغالگر خواست به حق آزادی تشکیل جمعیت‌ها و آزادی بیان احترام گذارد.

منابع خبری روز گذشته جمعه اعلام کردند؛ ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، به دستور بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و با حکم وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، سازمان تروریستی اعلام شدند.

این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

انتهای پیام/

نظر شما