شناسهٔ خبر: 50325204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری سومین دوره رقابت‌های حفظ قرآن الازهر در مصر

مرکز اسلامی الازهر جزئیات برگزاری سومین مسابقه سالانه حفظ قرآن کریم در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان الازهر و نیز اعضای مراکز وابسته به این مرکز در سراسر مصر را تشریح کرد. مرکز اسلامی الازهر جزئیات برگزاری سومین مسابقه سالانه حفظ قرآن کریم در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان الازهر و نیز اعضای مراکز وابسته به این مرکز در سراسر مصر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مبتدا، الازهر مسابقه سالانه قرآن کریم شیخ الازهر برای سال تحصیلی 2021-2022 را تحت حمایت شیخ احمد الطیب، رئیس این نهاد برگزار می‌کند.

اداره کل امور قرآن کریم در ریاست حوزه دانشکده‌های الازهر جزئیات این مسابقه با نام احمد الطیب، شیخ الازهر که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، تشریح کرد.

مسابقه حفظ قرآن شیخ الازهر طی دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست و اولیه آن از 30 اکتبر تا 26 نوامبر برگزار می‌شود و تاریخ مرحله نهایی آن طبق دستورالعمل ریاست حوزه دانشکده‌های الازهر اعلام خواهد شد.

مرحله نخست مسابقه حفظ قرآن شیخ الازهر در مقر مناطق و ادارات آموزشی الازهر و به واسطه کمیته‌های داخلی تشکیل شده در هر منطقه برگزار می‌شود و کسانی را که نمره بالای 80 از 100 کسب کنند به مرحله نهایی می‌رسند.

در مرحله دوم مسابقه الازهر به دانشجویانی که نمره بالای 90 کسب کنند، جوایزی اهدا می‌شود.

این مسابقه در سه سطح 30 جزء،20  جزء و 10 جزء قرآن برگزار می‌شود.

مسابقه شیخ الازهر در دو گروه دانشجویان مراکز حفظ قرآن کریم وابسته به الازهر و دیگری دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه الازهر برگزار می‌شود.

دانشجویان مراکز وابسته می‌توانند در سه سطح جزء‌های 10، 20 و 30 قرآن شرکت کنند؛ اما دانش‌آموزان دوره ابتدایی الازهر در دو سطح جزء‌های 30 و 20 قرآن کریم و دانشجویان دبیرستانی و دانشگاهی الازهر فقط در سطح جزء 30 می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما