شناسهٔ خبر: 50324873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرکتهای دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری ۱۳۳ میلیارد تومان محصول فروختند

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تعداد شرکتهای دانش‌بنیان و فناور رشد یافته این استان را ۷۴ مورد اعلام کرد و گفت: این شرکت‌ها در سالجاری ۱۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محصولات خود را به فروش رسانده‌اند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین گردش مالی این شرکت‌ها ۲۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار ۴۱ هسته و ۲۴ واحد مرکز رشد در استان، خاطر نشان کرد: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق است و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

پیرعلی در ادامه با اشاره به اعطای ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌‎بنیان این استان، افزود: این تسهیلات در سفر اخیر مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به استان، به ۱۵ شرکت دانش‌بنیان  استان اختصاص یافت.

وی گفت: صندوق نوآری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی نظیر تسهیلات سرمایه در گردش، نمونه‌سازی، اشتغال پایدار، تامین فضای کاری و تولید صنعتی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا،  شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری برای حدود ۹۰۰ نفر در این استان اشتغالزایی کرده است.

پارک علم و فناوری استان در مساحت ۲۰ هزار مترمربع گسترش یافته است.

نظر شما