شناسهٔ خبر: 50322309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب دهمین استاندار گلستان و دیگر رخدادهای خبری هفته گذشته

گرگان - ایرنا - کشف فساد مالی ۲۵ هزار میلیارد ریالی در یکی از موسسات مالی استان، بازگرداندن ۶۶۳ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال و انتخاب علی‌محمد زنگانه به عنوان دهمین استاندار، از جمله مهمترین رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش اداره کل بازرسی‌ گلستان، با بررسی حساب‌های متهمین و گردش‌های مالی یکی از موسسات مالی و اعتباری در استان مشخص شد که مسوولان موسسه مذکور در سال ۹۸ با ایجاد شبکه و باند فساد (افزون بر ۳۵۰ نفر) اقدام به اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل و استفاده از اسناد مجعول، خیانت در امانت و پولشویی کردند.

گزارش بازرسی‌کل استان گلستان در پرونده تخلف این موسسه مالی و اعتباری در مرجع قضایی با برگزاری جلسات متعدد مشترک با بازپرس پرونده در فرآیند رسیدگی به موضوع و همچنین رصد گردش‌های مالی، در شهریور امسال منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمین شد.

مبلغ این فساد مالی ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

**

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان گفت: اجرای سال دوم طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان در سال زراعی جاری با نظارت این ستاد و همکاری سازمان جهادکشاورزی آغاز شد.

محمدمهدی سلمان‌زاده بیان کرد: از این سطح، ۴۰ هزار هکتار کلزا، ۱۷ هزار هکتار گندم، ۱۰ هزار هکتار جو و سه هزار هکتار به کشت محصولات علوفه ای اختصاص دارد.

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۳ هکتار از اراضی ملی استان شامل جنگل، مرتع و ساحل با رای دادگاه به منابع طبیعی بازگردانده شد.

حیدر آسیابی اظهار داشت: امسال ۹۵ پرونده با موضوع تجاوز به اراضی جنگلی در دادگاه های استان رسیدگی و برای آن رای خلع ید صادر شد که در نتیجه اجرای این آرا  ۱۶۶ هکتار جنگل از دست متجاوزان خارج و به منابع طبیعی بازگشت.

**

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: با هدف دسترسی آسان به انرژی برق، ۳۰۰ پنل خورشیدی از محل اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق و مالیات بر ارزش افزوده تامین و بخشی از آن میان جامعه عشایری این استان شمالی توزیع شد.

رضا علیپوری اظهارداشت: ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تامین و همزمان با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر بین عشایر بومی ترکمن گلستان توزیع شد.

وی افزود: ۲۵۰ دستگاه پنل‌ خورشیدی نیز با استفاده از اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق گلستان با هزینه ۲۵ میلیارد ریال تامین و هم اکنون در اختیار اداره کل امور عشایری استان قرار دارد تا پس از کوچ قشلاقی عشایر بین آنان توزیع شود.

**

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت : ۱۴ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا توسط این نهاد در شهرستان‌های تابعه استان مکان یابی و با مساعد شدن شرایط جوی آماده دریافت محصول از کشاورزان شدند.

نورمحمد کوچکی افزود: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم سویا برای سال جاری ۱۲۴ هزار  و ۱۹۰ ریال توسط شورای اقتصاد تعیین شده است

**

 هیات دولت در جلسه چهارشنبه گذشته به علی‌محمد زنگانه رای اعتماد داد و وی را به عنوان دهمین استاندار گلستان انتخاب کرد

زنگانه متولد ۱۳۵۰ در شهرستان علی‌آباد کتول و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (از سال ۱۳۹۱ تاکنون)، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۹۸) عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد (۱۳۹۸)، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان (۱۳۸۹) و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قوه قضائیه (از سال ۱۳۹۵ تاکنون) از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی زنگانه است.

**

چهاردهمین شهردار گرگان پس از انقلاب اسلامی گفت که ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام و بهبود خدمات زیست شهری، اولویت مدیریت شهری در دوره جدید فعالیت است که با همراهی اعضای شورای شهر به این اهداف دست خواهیم یافت.

محمدرضا سبطی در مراسم معارفه خود بر بهره وری حداکثری از منابع مالی و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: باید جلوی بی انضباطی مالی و صرف هزینه های بی مورد در این نهاد گرفته شود.

وی افزود: اولین موئلفه بهبود مدیریت شهری، ارتقای نظام اداری و مانع‌زدایی است که در این راستا باید در زمینه صدور پروانه و حل مشکلات سرمایه گذاران تلاش کرد

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از آغاز زمان واکسیناسیون کرونا تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ دُز انواع واکسن داخلی و خارجی به ساکنان این استان تزریق شد.

**

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت که این مرکز آموزشی برای نقش‌آفرینی در تولید علم، تربیت دانشجویان متخصص و تاثیرگذاری بر روند توسعه استان به فناوری نوین و تجهیزات کارآمد احتیاج دارد.

 علی نجفی‌نژاد در آیین نکوداشت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارداشت: در کنار توجه به پیشرفت علمی، چشم اندازی نوین را برای بهبود علم مورد توجه داریم اما رسیدن به این اهداف با ابزارهای قدیمی و موجود امکان‌پذیر نیست.

**

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به استمرار پایش محیط بانان از زیستگاه‌ها و کانون های تراکم علف خواران وحشی استان گفت تاکنون موردی از طاعون در نشخوارکنندگان وحشی این منطقه مشاهده نشده است.

**

تصادف عصر دیروز جمعه یک دستگاه خودروی سواری پراید با کامیون در محدوده سه‌راهی قره‌تپه - بندرترکمن در غرب گلستان به جان باختن هر چهار سرنشین پراید منجر شد.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ قرارداد به ارزش پنج هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال در شهرک ها، نواحی و منطقه ویژه اقتصادی اترک این استان بسته شد.

رضا شهمرادی اظهار داشت: با عمل به این قراردادها و انجام کامل سرمایه گذاری مورد نظر افزون بر هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

وی همچنین به بهره برداری ۱۰ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح ها با  ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۴ نفر به بهره برداری رسید.

**

لوح ثبت موسیقی مقامی کتولی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ملی روز پنجشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان و جمعی از مسئولان گلستان در علی‌آبادکتول رونمایی شد.

**

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت که پوشش حدود ۹۱ درصدی اجرای نسخه الکترونیک به جمعیت واجد شرایط، گلستان را پیشتاز اجرای این طرح در کشور تبدیل کرده است.

مهرداد کمانگری به مناسبت فرارسیدن هفته بیمه سلامت ( سوم تا ۹ آبان ) بیان کرد: هدفگذاری سازمان بیمه سلامت ایران اجرا و تحقق نسخه الکترونیک به حدود ۶۵ درصد جمعیت واجد شرایط هر استان بود.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت که مشکل تولیدکنندگان شهرک صنعتی پنج پیکر بندرترکمن با مداخله ستاد اقتصاد مقاومتی این نهاد پس از ۱۸ سال برطرف شد .

حیدر آسیابی اظهار داشت: اسناد مالکیت اراضی این شهرک از زمان تشکیل تاکنون بلاتکلیف مانده بود و حل آن خواسته اصلی تولیدکنندگان مستقر در این این شهرک صنعتی بود.

نظر شما