شناسهٔ خبر: 50321948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایتخت والیبال آسیا آماده لیگ سی و پنجم ایران

ارومیه- ایرنا- لیگ سی و پنجم والیبال باشگاه های کشور از فردا /یکشنبه/ در سراسر کشور آغاز می‌شود و ۱۴ تیم در این لیگ با هم به رقابت می‌پردازند که نمایندگان شهر ارومیه به عنوان پایتخت والیبال آسیا به ویژه شهرداری ارومیه، امسال با قدرت وارد شده و به دنبال کسب نخستین قهرمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، والیبال ازجمله رشته های مورد توجه و علاقه مردم آذربایجان غربی است که طی سال های طولانی گذشته، بازیکنان و تیم های ارزنده ای از شهر ارومیه به جامعه والیبال کشور و حتی جهان معرفی شده اند.

میر سعید معروف، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، عبدالرضا علیزاده، ساسان خداپرست، یدالله کارگرپیشه، برادران سیدعباسی، برادران شهنازی، رسول بنایی، برادران قارصی، محمود محب، عزیز پرتوی و ابراهیم وطن پرست از جمله بزرگترین بازیکنان و مربیانی هستند که در سال های طولانی گذشته از شهر والیبال خیز ارومیه در راستای رشد و اعتلای والیبال کشور و حتی جهان تلاش کرده اند که این تلاش همچنان با این نام ها و نام های دیگری از این خطه ادامه خواهد داشت.

در کنار این سرمایه عظیم انسانی، تیم های والیبال شهر ارومیه نیز از سال های طولانی گذشته، همواره یکی از قطب های صدر جدول مسابقات باشگاهی بوده اند و خوش درخشیده اند.

پگاه و آذرپیام ارومیه، مقاومت ارومیه، شهرداری ارومیه، در برخی برهه ها تیمی به نام استقلال ارومیه، آیدانه چالدران و این اواخر، آذرباتری از جمله تیم هایی هستند که درطول سال های مختلف، نمایندگی شهر ارومیه را برای حضور در لیگ والیبال باشگاه های کشور بر عهده داشتند.

البته به جز قهرمانی نماینده ارومیه در سال ۱۳۵۰ در جامی که آن زمان " کوروش" نام داشت، نمایندگان شهر ارومیه هیچگاه به مقام قهرمانی در نیم قرن گذشته دست نیافته اند ولی امسال آذرباتری البته با امید کمتر و شهرداری ارومیه با امید بسیار زیاد، داعیه قهرمانی دارند که البته با توجه به کادر فنی خوب و بازیکنان بسیار خوب، این امکان دور از دسترس نخواهد بود.

شهرداری ارومیه، جدی ترین گزینه قهرمانی امسال

وجود بازیکنانی مثل عبدالرضا علیزاده، صابر کاظمی، سعید مصطفی وند، عادل غلامی، رحمان داوودی و البته علیرضا بهبودی در کنار کادر فنی مجرب و البته سرمربی قهرمان فصل گذشته یعنی محمدرضا تندروان، این نوید را می دهد که امسال شهرداری ارومیه توقع نیم قرنی هواداران والیبال در ارومیه را برآورده کرده و قهرمان شود.

تیم والیبال شهرداری ارومیه بهترین عملکرد را در لیگ آتی خواهد داشت

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در این خصوص گفت: این تیم که پیش فصل خوبی را پشت سر گذاشته، بهترین عملکرد را در لیگ پیش رو خواهد داشت و تمام توان خود را برای رضایت هواداران به کار می بندد.

پیمان رضایی افزود: تیم شهرداری ارومیه با بازیکنان جوان و آینده دار و ظرفیت های بومی در کنار بازیکنان ملی پوش مهیای حضور در لیگ آتی باشگاه های کشور شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی بسیار خوب آمادگی در تهران اضافه کرد: این اردو به همراه دیدارهای پیش فصل، فقط برای کسب آمادگی بیشتر بازیکنان و هماهنگی بهتر برگزار شد و برد و باخت در اولویت بعدی تیم بود.

شرایط زیرساختی مناسب برای تیم شهرداری ارومیه آماده شده است

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز در این خصوص گفت: با شرایط مناسب از لحاظ زیرساخت و امکانات روز به روز بهتر می‌شویم.

محمدرضا تندروان افزود: وضعیت تیم روز به روز بهتر شده و به مرز آمادگی مطلوب نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: امکانات، زیرساخت و سخت افزار مناسبی برای تیم شهرداری ارومیه ایجاد شده و بازیکنان با شرایط خوبی در تمرین حضور و با تمام وجود تمرینات را انجام می‌دهند و طبق برنامه در حال تمرینات آماده‌سازی هستیم.

دغدغه تیم‌ها فشردگی لیگ برتر والیبال است

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه با اشاره به برگزاری لیگ برتر به شیوه روتین همیشگی، گفت: فشردگی لیگ امسال تبدیل به دغدغه‌ای برای تیم‌ها شده است.

تندروان در ارزیابی تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، چندین ماه درحال تمرین هستند و این امر نشان‌دهنده آن است که لیگ امسال از هفته اول محکم و پربارتر شروع خواهد شد.

وی درباره نخستین حریف تیم والیبال شهرداری ارومیه بیان کرد: راه‌یاب ملل مریوان، بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام داده و حتی با شهرداری ارومیه هم بازی تدارکاتی داشته است.

وی افزود: این تیم به واسطه همین بازی‌ها در شرایطی است که بازیکنانش در کنار هم والیبال خوبی به نمایش می‌گذارند و از شرایط سال گذشته که در زمره ۲ تیم آخر جدول بود، فاصله زیادی دارند. حدس می‌زنم راه‌یاب ملل لیگ امسال را شگفت‌زده کند.

آذرباتری ارومیه، تیمی باانگیزه با نیم نگاهی به درخشش در فصل جدید

هرچند تیم آذرباتری ارومیه نیز بازیکنانی نظیر شهرداری ارومیه ندارد، ولی حضور فرهاد نفرزاده در راس کادر فنی این تیم و استفاده از بازیکنان جوان که می توانند برخی بازی ها را با استفاده از قدرت جوانی و جنگندگی به نفع آذرباتری به پایان ببرند، توقع والیبال دوستان ارومیه ای را از این تیم در لیگ سی و پنجم بالا برده و به نظر می رسد آذرباتری امسال، در کنار بازیکن پروری، امسال نیم نگاهی هم به درخشش در فصل جدید داشته باشد.

سرمربی: تیم والیبال آذرباتری به دنبال معرفی ستاره های جوان است

سرمربی تیم والیبال آذرباتری ارومیه با اشاره به اینکه این باشگاه در مرحله اول دنبال معرفی ستاره های جوان است، گفت: البته در هدف‌گذاری سه ساله به دنبال رسیدن به سکو با جوانان مستعد والیبال آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه هستیم.

فرهاد نفرزاده افزود: هم اکنون ۱۹ بازیکن جوان از ارومیه و شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی به‌همراه پنج بازیکن غیربومی و با تجربه در تیم حضور دارند و یکی از اهداف ما معرفی ستاره‌های جدید به آینده والیبال و در هدف دوم کسب نتایج بهتر نسبت به فصل گذشته و خوشحالی هواداران ارومیه‌ای است.

مدیرعامل: آذرباتری به دنبال پشتوانه سازی برای آینده والیبال ارومیه است

مدیرعامل باشگاه آذرباتری ارومیه گفت: رسالت اصلی تیمداری آذرباتری ارومیه در رقابت های لیگ برتر، پشتوانه سازی برای تیم اصلی و آینده والیبال شهر ارومیه است و در این راستا اگر بخواهیم صرفا از بازیکنان جوان و نوجوان بومی استفاده کنیم، مشخص می باشد که نتایج مطلوبی را کسب نخواهیم‌ کرد.

آیدین وحدت طلب گفت: با صداقت به هواداران والیبال ارومیه می‌گویم، اگر هدف از تیمداری صرفا کسب نتیجه‌ و رده در جدول باشد، با توجه به شرایط بسیار بد اقتصادی و تولید، امکان سرمایه‌گذاری به صورت کلان در این عرصه را نداریم، ولی در صدد هستیم تنور والیبال ارومیه و استانمان را گرم نگه داریم و امید و انگیزه‌ای برای جوانان والیبالدوست شهر عاشقان والیبال باشیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های خوبی که امسال و آن هم در شرایط کرونایی توانستیم پیاده کنیم، طرح بزرگ‌ استعدادیابی از بازیکنان بومی و جوان بوده، که در این زمینه چند بازیکن با استعداد توسط مربیان ما کشف شده اند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان مستعد کشف شده، جذب تیم های بزرگسالان و رده های پایه شده اند، افزود: شک نکنید با تمرینات مستمر و برنامه ریزی که امسال برای‌ تیم های پایه در نظر گرفته ایم، از این بازیکنان جوان و با استعداد در آینده ای نزدیک حرف های بسیار خواهیم شنید.

مدیرعامل آذرباتری ادامه داد: با ترسیم اهداف بلند مدت برای تیمداری، سعی می کنیم به جوانان شایسته والیبال شهرمان فرصت خودنمایی بدهیم، همانطور که یکی از بازیکنان نوجوان و فصل گذشته آذرباتری به اردوی تیم‌ملی نوجوانان دعوت شد و هم اینک در ترکیب نهایی تیم‌ملی حضور دارد.

به گزارش ایرنا، لیگ برتر امسال، فردا یکشنبه با هفت دیدار آغاز خواهد  شد که شهرداری ارومیه میزبان تیم راهیاب ملل مریوان است و آذرباتری ارومیه در سیرجان به مصاف فولاد این شهر که قهرمان سال گذشته کشور و چند روز پیش آسیا شده است، می رود.

۲ تیم شهر ارومیه هم روز ۲۳ آبان در هفته هفتم لیگ، شهرآورد پایتخت والیبال آسیا را برگزار خواهند کرد.

علاوه بر ۲ تیم ارومیه ای، امسال تیم های فولاد سیرجان، شهرداری گنبد، هورسان رامسر، شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ورامین، پاس گرگان، سایپای تهران، راهیاب ملل مریوان، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان و لبنیات هراز آمل در لیگ سی و پنجم حضور دارند.

نظر شما