شناسهٔ خبر: 50321752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش کاخ سفید به مواضع جو بایدن در قبال حمایت آمریکا از تایوان

پس از سخنان بایدن مبنی بر حمایت نظامی همه جانبه آمریکا در قبال تایوان، کاخ سفید اعلام کرد هیچ تغییری در سیاست‌های واشنگتن در قبال تایپه ایجاد نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید تاکید کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان ایجاد نشده و این کشور همانند گذشته بر تعهداتش در قبال تایپه پایبند است.

بر این اساس، در حالی که طبق قوانین آمریکا، واشنگتن تنها موظف است در تامین مالی و نظامی به تایوان کمک کند حالا مدتی است جو بایدن سیاست "ابهام استراتژیک" را در مورد این موضوع در پیش گرفته و می‌گوید در صورت هر گونه تنش نظامی میان تایپه و پکن، از تایوان حمایت خواهد کرد.

بایدن روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت جنگ نظامی میان چین و تایوان آمریکا از تایوان حمایت خواهد کرد، گفت: بله ما تعهد داریم که این کار را انجام دهیم.

تنها یک روز پس از این سخنان رییس جمهور آمریکا، کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان ایجاد نشده است. تحلیلگران می‌گویند ممکن است جو بایدن در بیان سخنان خود در جمع خبرنگاران اشتباه کرده باشد.

بانی گلاسر، کارشناس مسائل تایوان اظهارات بایدن را یک گاف سیاسی خواند و گفت: این که آمریکا متعهد به دفاع نظامی از تایوان است به وضوح صحت ندارد. سیاست مغشوش آمریکا در قبال اختلافات چین و تایوان قدرت بازدارندگی را تضعیف می‌کند.

داگلاس پال، نماینده سابق آمریکا در تایپه نیز تاکید کرد: علی رغم تجربه در امور خارجه، بایدن در برخی موارد بسیار حواس پرت است. کاخ سفید به درستی بر عدم تغییر سیاست‌های در قبال تایوان تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما