شناسهٔ خبر: 50317648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ورود هواپیمای جاسوسی آمریکایی به آسمان کره شمالی

یک روزنامه کره جنوبی نوشت، درپی آزمایش‌های موشکی کره شمالی، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی وارد آسمان شبه‌جزیره کره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز،  هواپیمای جاسوسی آمریکا روز جمعه برای پایش فعالیت‌های موشکی کره شمالی بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمده است.

به نوشته روزنامه «کُریا هرالد»، طبق داده‌های یک سامانه راداری ردیابی پروازها، یک فروند هواپیمای آمریکایی «RC-135W Rivet» در حال پرواز بین سواحل شرقی و غربی شبه‌جزیره کره بوده است.

یکی از مقامات مأموریت نظامی آمریکا در کره جنوبی تأیید کرد که این هواپیمای جاسوسی از خارج از مرزهای کره جنوبی وارد حریم هوایی این کشور شده است.

این پرواز جاسوسی در حالی انجام شده است که کره شمالی شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) از پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک از زیردریایی خبر داد.

در همین رابطه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرد.

 دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد شلیک آزمایشی اخیر موشک بالستیک جدید از زیردریایی (SLBM) به سمت ایالات متحده انجام نشده است و نیازی به نگرانی واشنگتن در مورد آن نیست.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

برچسب‌ها:

نظر شما