شناسهٔ خبر: 50317362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر در رشت برگزار می شود

محمدپور با قدردانی از یگان ویژه ناجا و مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقرالعلوم(ع) رشت که گروه تاتر خود را برای حضور در جشنواره سنگر آماده کردن از آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر در رشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

«اسماعیل محمدپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» خبر داد و افزود: تئاتر سنگر در واقع رقابتی بین گروه‌های تئاتر یگان‌های نیروهای مسلح استان ها است.

 مدیر هنری و ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: این تاتر در همه استان ها برگزار می شود ولی طی دو سال گذشته هیچ گروه برگزیده ای از گیلان نداشتیم.

وی اظهار کرد: امسال علی رغم فراخوانی که از همه یگان های مسلح استان گیلان برای حضور در این جشنواره انجام شد و درخواست کردیم که تئاتر گروه های خود را آماده کنند اما فقط دو یگان نظامی استان این کار را انجام دادند.

محمدپور با قدردانی از یگان ویژه ناجا و مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقرالعلوم(ع) رشت که گروه تئاتر خود را برای حضور در این جشنواره آماده کردند بیان کرد: یگان ویژه ناجا با ارسال یک اثر و مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقرالعلوم(ع) رشت هم با تشکیل سه گروه تاتر، سه تاتر مختلف را به دبیرخانه استانی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: پس از بازبینی این چهار اثر، ۲ اثر به عنوان اثر انتخابی استان برگزیده شدند که روز شنبه(اول آبان) طی مراسمی همزمان با اختتامیه استانی جشنواره فانوس و آیین رونمایی از ۲۵عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در محل پژوهشگده گیلانشناسی در رشت، از کارگردان و عوامل این گروه ها تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
محمدپور با اشاره به اینکه این آثار بعد از مرحله استانی به مرحله منطقه ای ارسال خواهند شد، بیان کرد: میزبان بخش منطقه ای استان گلستان است که میزبان استان های گیلان، مازندران گلستان و قزوین خواهد بود.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی استان ها پس از داوری در بخش منطقه ای و معرفی منتخبین این  بخش به دبیرخانه ملی در تهران ارسال می شوند تا با آثار سایر استان ها رقابت کرده و برگزیدگان ملی انتخاب شوند.

پایان پیام/165

نظر شما