شناسهٔ خبر: 50313048 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

واکسن کرونا نزنی، نابود می شوی!

محدودیت های دولت های محلی آمریکا برای افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند، باعث محرومیت ستاره تیم بروکلین نتس و خانه نشین شدن این بازیکن شده است!

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس؛ محدودیت های ناشی از عدم تزریق واکسن در آمریکا و قانون مداری لیگ بسکتبال NBA دامن گیر کاری اروینگ، ستاره تیم بروکلین نتس در ایالت نیویورک شده و این بازیکن به طور کلی از این مسابقات کانر گذاشته شده است!

ماجرا به اقدامات دولت های محلی در ایالات آمریکا برای تزریق واکسن کرونا و تشویق مردم به واکسیاناسیون بر می گردد که هر شهروندی برای استفاده از خدمات عمومی از قبیل حضور در اماکان مختلف مانند سالن های ورزشی باید حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد. این اقدامات برای مقابله با گروهی از شهروندان است که اعتماد و اعتقادی به واکسن کرونا ندارند و از تزریق واکسن خودداری کرده اند.

در نتیجه، با توجه به خودداری اروینگ از تزریق واکسن کرونا، این ستاره تیم بروکلین نتس اجازه حضور در مسابقات تیمش در شهر بروکلین ایالت نیویورک را ندارد چرا که تنها شهروندانی می توانند به ورزشگاه وارد شوند که مدرک تزریق واکسن را با خود داشته باشند!

بروکلین نتس

با این اتفاق، ستاره 40 میلیون دلاری بروکلین که سابقه حضور در تیم ملی آمریکا، قهرمانی NBA و حضور در آل استار را دارد، به همین دلیل نمی تواند تیمش را در بازی های خانگی تیمش در نیویورک همراهی کند ولی برای حضور در بازی های خارج از خانه در ایالت های دیگر آمریکا به علت مسئله میزبان و مهمان، مشکلی نخواهد داشت. با این حال مدیران تیم بروکلین نتس اعلام کردند تا زمانی که "کایری" واکسن کرونا را تزریق نکند، اجازه حضور او در تمرینات را نخواهند داد اما نسبت به حق و حقوق این بازیکن در ازای بازی های خارج از خانه متعهد هستند.

از زمان الزامی شدن این قانون، تقریبا اکثر ستاره های NBA برای حضور در مسابقات به واکسیناسیون تن داده اند اما اروینگ از عقاید خود کوتاه نیامده و همین موضوع باعث اظهارنظرهای مختلفی در ارتباط با این بازیکن شده است. حتی کار به جایی رسیده که اتهامات زیادی مبنی بر بی علاقگی این بازیکن برای بسکتبال هم صورت گرفته است.

کایری در واکنش به این اتهام ها و اظهارنظرها بالاخره در روزهای گذشته گفت: "شما فکر می‌کنید من واقعاً می‌خواهم پول از دست بدم؟ واقعا فکر می‌کنید می‌خواهم از رویایم برای قهرمانی دست بکشم؟ شما فکر می‌کنید من واقعا می‌خواهم کارم را رها کنم؟ شما فکر می‌کنید من می‌خواهم در خانه بنشینم و پای خودم را روی پای دیگرم بیندازم و به هم‌تیمی های خودم کُمکی نکنم؟"

بروکلین نتس

این اتفاقات باعث شده تیم بروکلین نتس که در سال های گذشته ستاره های NBA را به خدمت گرفته، علاقه ای به تمدید قرارداد این بازیکن نداشته باشد چرا که او نسبت به تعهدات خود کوتاهی کرده است.

البته مخالفان واکسیناسیون عمومی معتقدند نباید هیچ الزامی برای تزریق واکسن وجود داشته باشد چرا که این یک مسئله دلخواه است. حتی لبران جیمز، اسطوره بسکتبال هم از تصمیم کایری حمایت کرده است. در روزهای گذشته استیون ماربری، بازیکن سابق نیویورک نیکس خطاب به کایری گفته: "محمدعلی کلی به تو افتخار می‌کند ".

با این حال مخالفان به تصمیم کایری برای تحقیق درباره این ویروس حمله کرده اند. جف ون‌گاندی، دیگر ستاره سابق دنیای بسکتبال به صحبت های کایری گفته است: "شوخی می کنی؟ من منظور کایری رو نمی فهمم. اشخاصی هستند که از ما خیلی بیشتر در این مورد می دانند و آن ها تحقیقات رو انجام دادند."

پافشاری بروکلین ، لیگ NBA دولت های محلی برای محدود کردن کایری اروینگ برای نشان دادن جدیت این کشور برای واکسیناسیون عمومی است تا همه شهروندان برای بهبود سلامتی جامعه به سمت زدن واکسن کرونا بروند!

برخی بر این باورند که در صورت ادامه این روند و عدم تمایل بروکلین نتس برای استفاده از کایری اروینگ، شاید او تصمیم به کناره گیری از دنیای بسکتبال بگیرد!

بروکلین نتس

نظر شما