شناسهٔ خبر: 50310744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

دیدار وزیر خارجه سعودی با مورا درباره برجام

وزیر خارجه عربستان با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

ایسنا: وزیر خارجه عربستان با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

 به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درخصوص برخی مسائل از جمله ایران رایزنی کرد.

بنا بر اعلام طرف سعودی، در این دیدار درخصوص "آخرین تحولات مذاکرات هسته ای با ایران و تلاش های بین المللی برای تضمین عدم نقض معاهدات و توافقات بین المللی از سوی ایران" بحث و تبادل نظر شد.

آنگونه که وزارت خارجه عربستان اعلام کرده همچنین در این دیدار درخصوص آنچه که "حمایت های ایران از فعالیت های تروریستی خواندنده شده" رایزنی و خواستار توقف این حمایت ها شدند.

پیش از این نیز، الیزابت تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت و گو با این روزنامه سعودی درباره برنامه هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفته بود: انگلیس نگران برنامه هسته ای ایران است که به مرحله بی سابقه ای از پیچیدگی رسیده است. ما نمی خواهیم شاهد دستیابی ایران به یک سلاح هسته ای باشیم.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما