شناسهٔ خبر: 50309743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

به‌مناسبت هفته وحدت صورت گرفت؛

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با خانواده شهید روح‌الله مهرابی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به‌مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، با حضور در منزل شهید روح‌الله مهرابی با خانواده این شهید گرانقدر مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، به‌مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، محمدرضا دهقانی‌اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و مدیران فرهنگی و امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد یزد، با حضور در منزل شهید روح‌الله مهرابی با خانواده این شهید گرانقدر مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این دیدار شهدا را مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه اسلامی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران است و شهدا با شجاعت و ازخودگذشتگی پایه‌های انقلاب را تثبیت و موجب استحکام و قدرتمندشدن این یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) شدند.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با خانواده شهید روح‌الله مهرابی

محمدرضا دهقانی اشکذری تأکید کرد: وظیفه ما مقابل خون شهدا و خانواده آنان، تکریم و ادامه‌دادن راه آنان است و نباید کاری کنیم که شرمنده خون شهدا شویم.

همسر شهید و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی واحد یزد نیز به بیان خاطرات و خصوصیات اخلاقی شهید مهرابی پرداخت و بیان کرد: همسرم بامعرفت، خوش‌اخلاق، خانواده‌دوست و اهل احترام به بزرگ‌ترها بود. خدمت خلق و گره‌گشایی از مشکلات آنان از ویژگی‌های بارز روح‌الله بود و اگر برای گره‌گشایی از مشکل دیگران، دست به کار می‌شد، تا آن را به سرانجام نمی‌رساند، دست‌بردار نبود.

زهره شهری‌زاده خاطرنشان کرد: روح‌الله ارادت خاصی به امام جواد(ع) داشت و همیشه می‌گفت هر حاجتی دارید از ایشان طلب کنید و بنابر گفته همرزمانش در ۴۰ روزی که در عراق بود، به حرم امام جواد(ع) می‌رفت. بسیار نماز می‌خواند و گریه می‌کرد و گویا همان‌جا شهادتش امضا شده بود.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را به‌عنوان بهترین دانشگاه دوران تحصیل خود عنوان کرد و ادامه داد: بهترین استادان در این دانشگاه وجود دارند و از خدمات و تلاش‌های همه مسئولان این دانشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با خانواده شهید روح‌الله مهرابی

در ادامه به بررسی مشکلات و درخواست خانواده شهید پرداخته و در پایان به رسم یادبود هدایایی به خانواده این شهید اهدا شد.

به گزارش آنا، از شهید مدافع حرم روح‌الله محرابی دو فرزند به نام‌های زینب ۱۲ ساله و حسین ۹ ساله به یادگار مانده است.

روح‌الله مهرابی شهید مدافع حرم، متولد ۱۱ اردیبهشت ۶۱ در استان اصفهان است. این شهید والامقام که به‌عنوان مستشار نظامی به عراق اعزام شده بود، هنگامی که همراه یکی از هم‌رزمانش برای تعمیر چند تانک رفته و در انتظار رسیدن خودرو برای بازگشت به پایگاه بود، در تله انفجاری گرفتار و به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای شهر کوشک اصفهان به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/۴۱۰۳/

نظر شما