شناسهٔ خبر: 50302103 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۸۲ درصد واحد‌های شهرک چینی آلات همدان دارای پروانه استاندارد

مدیرکل استاندارد همدان گفت: ۸۲ درصد واحد‌ شهرک تخصصی ساختمانی چینی آلات در همدان دارای پروانه اخذ کاربرد نشان استاندارد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان در نشست با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همدان تنها استانی است که دارای شهرک تخصصی ساختمانی چینی آلات است.

او با اشاره به اینکه این شهرک به شکل صد در صد فعالیت می‌کند، افزود: همچنین ۸۲ درصد واحد‌های این شهرک دارای پروانه اخذ کاربرد نشان استاندارد هستند.

مددی با بیان اینکه استاندارد به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار در امنیت مردم است، تأکید کرد: در بحث واحد‌های مشمول استاندارد ۲.۴ از واحد‌های تولیدی کشور در استان همدان فعالیت می‌کنند که ۲.۱ از آن‌ها دارای پروانه نشان استاندارد هستند.

مددی بیان کرد: در خصوص موضوع نهاد‌های ارزیابی انطباق ۰.۹ در استان فعال هستند که ظرفیت بسیار خوبی است و کار‌ها و اقدامات و طرح‌های تحقیقاتی خوبی نیز در تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به تدوین سند ملی استاندارد‌های ملی و کارآمد سازی صنایع متفاوت، افزود: در این زمینه با چهار مجموعه ذی‌صلاح تفاهم نامه منعقد شده و تاکنون ۲۸ سند ملی در استان تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: همدان در اعتبارات سرمایه‌ای، افزایش چشمگیری نسبت به سال ۹۹ داشته و در بین ادارات استان رتبه اول را دارد.

انتهای پیام/د

نظر شما