شناسهٔ خبر: 50302063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای نظارت سازمان امامیه پاکستان:

علمای شیعه همیشه در موضوع وحدت اسلامی در صف اول بوده‌اند

رضا نقوی گفت : این از نکات اساسی انقلاب اسلامی ایران است که به اسم اسلام و با هدف وحدت مسلمانان جهان به وجود آمده و به فرقه و طبقه خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام مستضعفین جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علامه سیدعلی رضا نقوی عضو شورای نظارت سازمان امامیه پاکستان اظهار داشت: ما طی چهل سال گذشته شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران تلاش‌ها و خدماتی در راستای ایجاد وحدت مسلمانان داشته است.

وی افزود: علمای شیعه همیشه در موضوع وحدت اسلام در صف اول بوده اند، علمایی همچون آیت الله سیستانی، آیت الله بروجردی و علمای مصر همگی بر مسئله وحدت تاکید داشته اند اما اوج وحدت مسلمین از زمان امام خمینی (ره) بوده است. ما از چهل سال گذشته شاهد هستیم که در هر جای جهان برای مسلمانان مشکلی به وجود آمده است، افراد تربیت یافته و حافظان انقلاب از ایران همواره در کنار مظلوم ایستاده اند؛ در عراق، یمن، افغانستان، لبنان یا کشمیر همیشه در طرفداری از حقوق مردم سخن گفته اند و اولین مسئله‌ای که مطرح کرده اند، مسئله عظمت و عزت مسلمانان است.

عضو شورای نظارت سازمان امامیه پاکستان تصریح کرد: از ثمره همین انقلاب است که تمام نهضت‌هایی که در جهان از سوی مظلومین علیه ظالمین قد علم کرده اند، همگی از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته اند.

وی افزود: دست‌های پشت پرده دولت‌های ظالم، وحشی‌ترین آدم‌های جهان را به اسم اسلام گرد هم آورده اند، داعش را علیه این وحدت اسلامی به راه انداختند اما زمانی که مسلمانان جهت مبارزه با آنها زیر پرچم وحدت گرد آمدند، هزینه‌های هنگفت دشمن برای تقویت و مسلح کردن آنها نابود شد و روسیاه شدند. اگر تعداد انگشت شماری از آنها هنوز مانده باشند نیز از بین خواهند رفت.

علامه سیدعلی رضا نقوی در پایان افزود: من اینجا لازم می دانم یادی کنم از شخصیت بزرگی که حق شاگردی امام خمینی (ره) را به خوبی ادا کرد و وحدت اسلامی را در تمام جهان گسترش داد. آیت الله تسخیری، خدمتگذار انقلاب اسلامی بودند که تلاش‌های خستگی ناپذیری در راه وحدت امت اسلامی انجام دادند. در نتیجه تلاش‌های آیت الله تسخیری است که ما امروز می‌بینیم اگر در بین علما اختلاف نظر وجود داشته باشد، آن را به وسیله مذاکره و گفت و گو حل می‌کنند.

نظر شما