شناسهٔ خبر: 50300879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اتهام زنی جدید وزیر خارجه انگلیس؛

لیز تراس: ما نمی‌خواهیم ببینیم ایران دارای سلاح هسته‌ای است

لیز تراس در پاسخ به سؤال این روزنامه سعودی در ارتباط با ایران گفت که «انگلیس در قبال برنامه هسته‌ای ایران نگران است» و این برنامه توسعه بی‌سابقه‌ای داشته است.

صاحب‌خبر -

لیز تراس: ما نمی‌خواهیم ببینیم ایران دارای سلاح هسته‌ای است

روزنو :لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) با اتهام زنی علیه ایران اظهار داشت که جهان نمی‌خواهد ایران دارای سلاح هسته‌ای باشد.

 «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس که اخیرا به منطقه سفر کرده، در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» که متن آن امروز (پنجشنبه) منتشر شده است، به مسائل مختلفی از جمله پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.

وزیر خارجه انگلیس در این مصاحبه که پس از دیدار با مقامات سعودی صورت گرفته، اظهار داشت که گفتگو‌ها با طرف سعودی بر روابط دوجانبه از جمله در زمینه بازرگانی، افزایش همکاری‌ها در حل مسائل ومشکلاتی از قبیل امنیت منطقه‌ای و تغییرات آب و هوایی متمرکز بوده است.


لیز تراس در پاسخ به سؤال این روزنامه سعودی در ارتباط با ایران گفت که «انگلیس در قبال برنامه هسته‌ای ایران نگران است» و این برنامه توسعه بی‌سابقه‌ای داشته است.

وی در ادامه با تکرار اتهام‌های همیشگی غرب در ارتباط با تلاش ایران برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای، گفت: «نمی‌خواهیم شاهد دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای باشیم».

تراس همچنین بدون اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در قبال برجام، اضافه کرد: «هر روز که ایران بازگشت به گفتگو‌های مربوط به طرح جامع اقدام مشترک (برجام) را به تعویق می‌اندازد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را توسعه می‌هد، فرصت موجود برای [مذاکرات]دیپلماتیک کاهش می‌یابد».

وزیر خارجه انگلیس همچنین بیان کرد که پیشنهاد کنونی تا مدت زمان نامعلومی نمی‌تواند روی میز باقی بماند و ایران باید فورا از این فرصت استفاده کند.

اظهارات تراس پس از آن مطرح می‌شود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که تهران «در مورد مذاکرات نتیجه محور جدیت دارد».

گفتنی است پیشتر منابع آگاه از رایزنی آمریکا با مقامات اروپایی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند.

بر این اساس، این گفتگو‌ها که قرار است فردا (جمعه) در پاریس میان مقاماتی از آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان انجام شود در راستای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکرات است.

یک مقام آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: ایران هفته هاست که می‌گوید به زودی بر سر میز مذاکره باز خواهد گشت، ولی فعلاً هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است.

این منبع دیپلماتیک در ادامه افزود: برای همین منظور قرار است رابرت مالی، مسئول ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه با مقاماتی از فرانسه، انگلیس و آلمان در پاریس دیدار و گفتگو کند.

نظر شما