شناسهٔ خبر: 50300752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد

افزایش خودسرانه قیمت قیر از سوی پالایشگاه‌های خصوصی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بی توجهی وزارت نفت، برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه باعث شد که برخی از پالایشگاه‌های خصوصی خودسرانه قیمت قیر را افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید کاظم دلخوش با اشاره اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ دو میلیون تُن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم برای این امر اختصاص پیدا کرد، افزود: قرار شد این میزان قیر از اول فروردین سال ۱۴۰۰ تخصیص پیدا کند که متاسفانه عدم توجه وزارت نفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه باعث شده که برخی از پالایشگاه‌های خصوصی خودسرانه قیمت قیر را افزایش دهند.

دلخوش با بیان اینکه افزایش این قیمت خودسرانه باعث کاهش سهمیه قیر کشور می‌شود گفت: از سوی دیگر بودجه‌ای که برای این امر تخصیص داده شده به صورت اوراق است و از چند روز پیش به دستگاه‌ها ابلاغ شد که می‌توانند سهم خود را بگیرند، اما سهم دستگاه‌ها به یک دوم تقلیل پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی افزود: ما این مشکلات را در کمیسیون عمران و مسئولین سازمان برنامه و بودجه مورد رسیدگی قرار دادیم و قرار شد دستگاه‌های دولتی در این جلسات حضور یافته و وضعیت قیر یکبار برای همیشه حل شود.

دلخوش همچنین گفت: تامین قیر برای آسفالت مناطق روستایی از دغدغه‌های نمایندگان است و ما حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی، خیلی از استان‌های کشور فصل سرما و بارندگی را در پیش دارند و از دولت می‌خواهیم که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی همچنین از دستگاه‌های نظارتی همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای اطلاعاتی خواست تا بر این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند تا بدانند علت تحقق نیافتن حقوق مردم در این زمینه چیست.

نظر شما